Mobile menu

Internet-Zahlungsverkehr (PayPal etc.)
Thread poster: Mag. Evelyn Frei

Mag. Evelyn Frei  Identity Verified
Austria
Local time: 23:23
Member (2002)
Italian to German
+ ...
Nov 16, 2002

Liebe Kollegen!

Kann mir jemand von euch Tipps geben bezüglich Zahlungen aus dem Ausland? Ich lebe in Österreich und arbeite auch für Kunden aus dem Ausland. Wie kann man bei Zahlungen aus dem Ausland hohe Gebühren vermeiden? Kann mir jemand z.B. PayPal empfehlen oder gibt es andere/bessere Lösungen?

Besten Dank im voraus,

Evelyn

Direct link Reply with quote

dieter haake  Identity Verified
Austria
Italian to German
+ ...
zahlung über proz Nov 16, 2002

ciao Magister,

es gibt als Alternative zu paypal die Zahlung direkt über proz -

kannst Du auf Deiner Seite einstellen

(falls Du bei anderen dich vielleicht

nicht von vornherein so sicher fühlst).

Giuliana Buscaglione  Identity Verified
Austria
Member (2001)
German to Italian
+ ...
Postanweisungen Nov 16, 2002

Servus Evelyn,

Ich bin mir nicht ganz sicher, ob Paypal in Österreich so gut funktioniert wie in GB... Ich bevorzüge die Postanweisungen: Sie kosten mir und dem Sender / Einzahler sehr wenig (weniger als ein Drittel der üblichen Bankspesen).

Wir hatten einen sehr interessanten Meinungs(- und Erfahrungen)austausch in TP vor einigen Monaten und mehrere Kollegen aus den verschiedendsten Ländern waren ganz und einer Meinung: Die Postanweisung ist günstig und schnell.

Ciao,

Giuliana

[addsig]

Charlotte Blank  Identity Verified
Czech to German
+ ...
PayPal mit großem Fragezeichen Nov 18, 2002

Hallo Evelyn,

ich überlege auch schon länger, ob ich mir PayPal zulegen soll oder nicht. Zufällig bin ich aber heute auf folgende website gestoßen:

http://paypalsucks.com/

auf der ganz entschieden davon abgeraten wird, aus den verschiedensten Gründen. Einer der Hauptkritikpunkte scheint der äußerst schlechte Service zu sein. Wenn z.B. das Konto gesperrt wird (was offenbar häufiger vorkommt), ist es lt. paypalsucks nicht möglich, von PayPal eine verbindliche Auskunft zu bekommen - und das Geld ist unter Umständen auch weg.

Sie führen einige andere Möglichkeiten an, aber die sind teilweise nur für Leute mit US-Pass zugänglich.

Was mich an der \"sucks\"-Website allerdings stört, ist das Fehlen jeglicher Adresse oder sonstigen Hinweises auf den/die Verfasser.

Nachdem ich aber die ganzen Schauergeschichten gelesen habe, bin ich mir jetzt jedenfalls nicht mehr so sicher, dass PayPal die richtige Wahl ist. Vielleicht kann jemand erklären, wie man das mit proz.com macht (pardon, bin technisch unbegabt)? Hat damit jemand schon Erfahrung?

Schönen Abend noch,

Charlotte

Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Member
English to Dutch
+ ...
May I kindly ask you to write your postings in English Nov 19, 2002

in this forum? Or at least in both German and English?

You may be missing valuable information from ProZ members who don\'t read German.

Many thanks!
[addsig]

Charlotte Blank  Identity Verified
Czech to German
+ ...
PayPal with large question-mark Nov 19, 2002

OK, Evert, you\'re right. I\'m trying to rewrite it shortly in English.

I\'m looking for some possibility to get my money from foreign clients, so I was thinking of PayPal which (almost) everybody seems to have. But yesterday I happened to come across the following webpage which makes me wonder why PayPal is still so wide-spread:

http://paypalsucks.com/

There they say that if you have your account at PayPal you risk to loose all of your money and have no way to get it back. They\'re criticizing very sharply the way PayPal handles customers\' complaínts (which seem to be quite frequent) and have quite a lot of examples on their site.

After having read this I\'m no longer sure that PayPal will be the right thing for me but where to find another solution? On that website there is a list of other companies dealing with money-transfer via Internet but most of them don\'t accept non-U.S. or non-Canadian customers.

Perhaps somebody could give me a hint? Or tell me how it works with proz.com (I am left-handed with these things, sorry!)

Thanks in advance!

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Internet-Zahlungsverkehr (PayPal etc.)

Advanced search

Translation news

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs