Kendskab til generelt advarselsforum
Thread poster: Gitte Gifford
Gitte Gifford
Gitte Gifford
Local time: 01:40
English to Danish
+ ...
In memoriam
Jun 11, 2008

Her i weekenden blev jeg opmærksom på alletiders svindelnummer og for at advare kollegaer om dette, ledte jeg forgæves efter et forum her på Proz, hvori man generelt kan orientere om den slags svindel.

Men jeg måtte give op og selv opkald til to kompetente Proz-brugere ledte heller ikke til nogen opklaring.

Derfor: kender nogen til andre funktioner end "request support"?

Der er jo både
... See more
Her i weekenden blev jeg opmærksom på alletiders svindelnummer og for at advare kollegaer om dette, ledte jeg forgæves efter et forum her på Proz, hvori man generelt kan orientere om den slags svindel.

Men jeg måtte give op og selv opkald til to kompetente Proz-brugere ledte heller ikke til nogen opklaring.

Derfor: kender nogen til andre funktioner end "request support"?

Der er jo både tidsforskelle og svartid at påtænke og imens har 14 andre oversættere måske arbejdet i 15 timer på det projekt, som jeg "kun" nåede at bruge 5 timer på, førend jeg lugtede lunten.

Mvh
Gitte
Collapse


 
Erik Hansson
Erik Hansson  Identity Verified
Germany
Swedish
+ ...
ProZ.com suggestions Jun 11, 2008

Hej Gitte,

Undskyld at jeg ikke skriver på dansk - min dansk er kun godt nok til at snakke

Jag letade runt på hela webbplatsen, men hittade inte heller något lämpligt forum där du skulle sätta in en varning. Det vore onekligen en bra idé med ett sådant forum för att snabbt kunna informera andra kollegor om ev. bedrägerier.

Du kan g�
... See more
Hej Gitte,

Undskyld at jeg ikke skriver på dansk - min dansk er kun godt nok til at snakke

Jag letade runt på hela webbplatsen, men hittade inte heller något lämpligt forum där du skulle sätta in en varning. Det vore onekligen en bra idé med ett sådant forum för att snabbt kunna informera andra kollegor om ev. bedrägerier.

Du kan gärna lägga in ett förslag här:
http://www.proz.com/forum/prozcom_suggestions-13.html

Mange hilsner
Erik
Collapse


 
Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 01:40
English to Danish
+ ...
Sådan en funktion burde der være Jun 13, 2008

Hej Gitte,

Som du allerede ved, har jeg heller aldrig fået øje på noget sted på proz., hvor man kan advare om svindlere (det ville nok heller ikke være så effektivt, hvis det var meget svært at få øje på!) Men jeg er ganske enig i, at det burde kunne lade sig gøre at advare andre.

Når der ikke er sådan en funktion på siden, er det vel, fordi man er bange for, at det ville blive misbrugt, kunne jeg forestille mig. Sådan i stil med: Betal, hvad jeg forlang
... See more
Hej Gitte,

Som du allerede ved, har jeg heller aldrig fået øje på noget sted på proz., hvor man kan advare om svindlere (det ville nok heller ikke være så effektivt, hvis det var meget svært at få øje på!) Men jeg er ganske enig i, at det burde kunne lade sig gøre at advare andre.

Når der ikke er sådan en funktion på siden, er det vel, fordi man er bange for, at det ville blive misbrugt, kunne jeg forestille mig. Sådan i stil med: Betal, hvad jeg forlanger, dit møgbureau, eller jeg hænger jer ud på advarselssiden!

Men man kunne vel gøre det på den måde, at enhver advarsel skulle godkendes, inden den blev lagt ud, og at der skulle følge dokumentation med. Jeg ved, at der er en lignende procedure, hvis man gerne vil have et medlem ekskluderet. Det ved jeg fra en sag, hvor et bestemt medlem blev ekskluderet (ja, du ved godt, hvem jeg mener, men man må ikke skrive det).

Man kunne jo lave reglerne sådan, at det kun var tilladt at advare, hvis der direkte var tale om svindel, og hvis det var sandsynliggjort, at personen aldrig havde haft til hensigt at betale. Almindelige sager om dårlige betalere og sløsede kunder skulle fortsat henvises til Blue Board. Så ville det dels være ret overskueligt at administrere, for så mange deciderede forbrydere er der da heldigvis heller ikke i denne branche, og dels ville det da være til at overse, hvor meget det kunne misbruges.

Venlig hilsen
Jeanette

[Edited at 2008-06-13 17:03]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Kendskab til generelt advarselsforum






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »