Mobile menu

Teknisk hjælp
Thread poster: Gitte Gifford
Gitte Gifford
Local time: 02:35
English to Danish
+ ...
May 7, 2003

Et bureau har kontaktet mig og bedt mig om at få til deres FTP site, hvor jeg via et brugernavn samt password skal downloade noget oversættelsesmateriale.

Imidlertid har jeg ikke den tekniske kunnen til at finde ud af hvor denne FTP site befinder sig.

Alt hvad de har oplyst er deres almindelige website og her er der ingen log-in områder.

Any help?

Venlig hilsen

Gitte Højland

Direct link Reply with quote

Pieter_H  Identity Verified
Norway
Norwegian to Dutch
+ ...
Bør være enkelt.... May 7, 2003

Hei Gitte,

et bør være ganske enkelt: I din nettbrowser skriver du i adresselinjen FTP-navnet. Dersom tilgangen er begrenset blir du bedt om brukernavn og passord.

Deretter kommer du sannsynligvis til en maskin med en mappestruktur, slik du har på din egen PC.

Kunden må kunne opplyse i hvlken mappe(directory) du kan finne dokumentet. Ved å klikke på dokumentet kan du laste filen(e) ned og lagre de på din egen PC.

Håper det hjelper,

Hilsen

Piet

Trine A
English to Danish
+ ...
Hjælp til ftp-problem May 8, 2003

Jeg ved ikke, om du allerede har fået løst problemet på anden vis, men jeg vil lige komme med en kommentar, som måske kan hjælpe. Normalt er det sådan, at man med et ftp-program (kan downloades gratis forskellige steder på nettet) kan få adgang til filer på andres computer. Man skal vha. programmet indtaste et IP-nummer på deres server samt brugernavn og password og vil så få adgang til den aktuelle directory. Har du prøvet dette?

Suzanne Blangsted  Identity Verified
Local time: 17:35
Danish to English
+ ...
FTP May 10, 2003

Kunden skulle give dig svarene så du kan gå direkte ind til filen. Som regel giver et bureau anvisning om hvordan deres FTP kan opnås samtidig med et ID som kun du skal bruge.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Teknisk hjælp

Advanced search

memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
Across v6.3
Translation Toolkit and Sales Potential under One Roof

Apart from features that enable you to translate more efficiently, the new Across Translator Edition v6.3 comprises your crossMarket membership. The new online network for Across users assists you in exploring new sales potential and generating revenue.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs