Mobile menu

Pas på mistænkeligt firma
Thread poster: Jeanette Brammer

Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 09:52
English to Danish
+ ...
Jun 21, 2008

Jeg ved godt, at dette forum ikke skal bruges til at advare om kunder, så jeg nævner ingen navne, men jeg vil alligevel fortælle om en ret negativ oplevelse, jeg havde i går.

Et firma, der sælger nogle telefonsystemer, havde henvendt sig til mig for at få mig til at ændre den sproglige stil på deres hjemmeside, og de ville også få brug for at få udarbejdet/omskrevet en masse andet marketingmateriale, fik jeg at vide.

Marketingchefen, som har base i England, ville komme til Danmark og være her et par dage, så han foreslog at mødes. Jo, det var vel ikke værre, end det kunne lade sig gøre. Jeg har det fint med at møde kunder personligt, for der kan gå så utroligt meget galt, når man kun kommunikerer via e-mail og telefon. Først havde vi aftalt torsdag, men kun et par timer før mødetidspunktet ringede han og meldte afbud. Han var én stor undskyldning, men åh altså, han kunne slet ikke få tingene til at hænge sammen, og han havde været nødt til at aflyse flere møder den dag, påstod han.

Nu var det jo så, at jeg skulle have lyttet til min mavefornemmelse, som sagde mig, at denne mand ikke var til at stole på, at det mulige samarbejde med mig under alle omstændigheder var meget lavt prioriteret, og at han nok var ved at bakke helt ud af det.

Men jeg lyttede ikke til mavefornemmelsen, for nu havde jeg lagt en masse forhåbninger i denne kontakt og var i tankerne allerede begyndt at omforme teksten på hjemmesiden. Så, ganske naivt gik jeg med til at udsætte mødet til fredag eftermiddag. Nøjagtigt på det aftalte tidspunkt mødte jeg op, men det var helt forgæves, for manden kom ikke, og han havde (selvfølgelig) også slukket for sin mobiltelefon.

For satan da, hvor havde jeg lyst til at give ham så mange bank. Det kunne jeg jo så desværre ikke komme til, men jeg kan da i det mindste advare jer andre om, at I skal passe på, hvis I også får henvendelser fra firmaet. Jeg kan oplyse navnet, hvis I sender en mail.

[Edited at 2008-06-21 12:09]

Direct link Reply with quote

English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Slutningen på historien Jun 26, 2008

Da jeg var kommet hjem, henvendte jeg mig til firmaets danske direktør for at fortælle ham, at jeg var ret utilfreds med at have brugt tid og penge på at komme til et møde blot for at blive brændt af. Og jeg foreslog ham, at firmaet betalte mig et eller andet beløb til dækning af omkostninger.

Det mente han ikke, der kunne være tale om, for de havde ikke vidst, hvor jeg boede henne!

Han mente også, at de havde gjort, hvad de kunne for at aflyse mødet. De havde forsøgt at ringe og derefter sendt en SMS, skrev han.

Meget mystisk. Jeg tror egentlig, at min mobiltelefon var tændt hele tiden. Og hvis de virkelig har sendt en SMS, har det været til mit fastnetnummer, for det er det eneste, jeg har oplyst dem (fordi jeg har duet-abonnement). Og uanset, om det passer eller ej, at de har forsøgt at ringe og SMS'e, så kan man jo ikke sige, at man har meldt afbud, hvis ikke det er lykkedes at kontakte personen.

Det er også højst mystisk, at der ikke er indtalt nogen besked på min telefonsvarer, og at de ikke selv forsøgte at kontakte mig på et senere tidspunkt.

Der var så noget skriveri frem og tilbage, hvor jeg fastholdt, at jeg hverken havde modtaget telefonopkald eller SMS-beskeder.

Det fik direktøren til at fare fuldstændig i flint og true med sin advokat. Uha, jeg ryster da næsten. Og så skriver han, at hvis jeg nu ikke var begyndt at brokke mig, så ville de skam stadig have brugt mig som deres "localizer". Det skinner ligesom igennem, at det kan jeg så rigtigt gå og ærgre mig over! Meen, jeg ville jo nok betakke mig temmelig meget for at have noget som helst samarbejde med dem med det kendskab jeg nu har til dem.

Jeg tror, min konkusion er, at jeg vil være meget lidt tilbøjelig til at acceptere en direkte kunde fremover. Nok kan bureauer være nogle møgbureauer, men det er dog for intet regne i forhold til, hvad man kan blive udsat for med direkte kunder.

Merete Hvas
Denmark
Member (2007)
English to Danish
+ ...
Rædsomt at bruge tid og kræfter på sådan noget Jun 26, 2008

Hej Jeanette

Godt, du slap af med den kunde! Men hvor er det dog irriterende at skulle bruge sin tid og uforholdsmæssig megen negativ energi på sådan en ubehagelig oplevelse.

Mvh.
Merete

English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Hold på hat og briller Jun 30, 2008

Nu har den pågældende kunde lavet et jobopslag, kan jeg se. Jeg kan desværre ikke gå ind på Blue Board og fortælle, hvad jeg mener, for det kan man ikke, hvis man kun har været i "forhandlingsfasen".

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Pas på mistænkeligt firma

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs