Mobile menu

Links til dansksprogede sites vedr. oversættelse af poesi
Thread poster: Gitte Gifford
Gitte Gifford
Local time: 20:58
English to Danish
+ ...
Sep 22, 2008

Da ingen fora på Proz kan besvare mit spørgsmål på dansk, må man håbe på at nogen her kan:)

Jeg er ikke selv erfaren med oversættelse af poesi, men da jeg er i gang med en artikel, der har indsat et digt i tekstkorpus, vil jeg gerne modtage råd fra andre om hvordan man bærer sig ad.
Jeg har tænkt mig at ringe til en oversætter af litteratur, men vil ikke tage hendes tid unødigt - derfor prøver jeg her først.

Nogle råd? Det er et digt af HCA, der desværre ikke er oversat i forvejen.

På forhånd tak.

Gitte Gifford

Direct link Reply with quote

Lise Smidth  Identity Verified
Austria
Local time: 20:58
German to Danish
+ ...
oversætte indholdet Sep 22, 2008

Lidt afhængigt af hvad det er for en tekst du har med at gøre og hvad den evt. skal bruges til, kunne det evt. være en løsning at lave en oversættelse af indholdet i digtet, uden at overtage versform etc., og anbringe denne oversættelse i en fodnote. Så har læseren i det mindste en chance for at forstå indholdet og kan jo også se på skriftbilledet at det er et digt. Sådan har jeg selv gjort nogle gange.

Under alle omstændigheder ville jeg spørge kunden hvilken løsning vedkommende foretrækker.

Vh
Lise

Direct link Reply with quote

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Links til dansksprogede sites vedr. oversættelse af poesi

Advanced search

Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »
LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs