Er Det bare mig eller? Money Matter
Thread poster: vtranum
vtranum
vtranum  Identity Verified
Danish to English
+ ...
Oct 19, 2003

Hejsa,
Jeg er bare nysgerrig om der er andre end bare mig som støder på agencies/firmaer som ikke vil betale når man er færdig med opgaven?
Jeg har 3 agencies/firmaer som ikke har betalt endnu og det er nu over 3 måneder siden jeg har oversat for dem, jeg har gang på gang send en note med hvor meget de skylder men får intet svar, og jeg så endda et af stederne spurgte efter andre oversætter her den sidste uges tid på proz.com.
Hvad kan jeg gøre for at få mine penge,
... See more
Hejsa,
Jeg er bare nysgerrig om der er andre end bare mig som støder på agencies/firmaer som ikke vil betale når man er færdig med opgaven?
Jeg har 3 agencies/firmaer som ikke har betalt endnu og det er nu over 3 måneder siden jeg har oversat for dem, jeg har gang på gang send en note med hvor meget de skylder men får intet svar, og jeg så endda et af stederne spurgte efter andre oversætter her den sidste uges tid på proz.com.
Hvad kan jeg gøre for at få mine penge, hvordan kan jeg forhindre at andre løber ind i det samme problem?
Collapse


 
lisevs
lisevs
Local time: 07:43
brug "Blue Board" og lign. Oct 20, 2003

hej,

vtranum wrote:

Hejsa,
Jeg har 3 agencies/firmaer som ikke har betalt endnu og det er nu over 3 måneder siden jeg har oversat for dem, jeg har gang på gang send en note med hvor meget de skylder men får intet svar, og jeg så endda et af stederne spurgte efter andre oversætter her den sidste uges tid på proz.com.
Hvad kan jeg gøre for at få mine penge, hvordan kan jeg forhindre at andre løber ind i det samme problem?


Jeg ved ikke om man virkelig kan forhindre løbe ind i kunder som ikke vil betale - men man kan da i det mindste træffe visse forholdsregler for så vidt muligt at undgå det:
- brug Blue Board og de andre forskellige lister over "dårlige betalere" på internettet til at tjekke om en ny potentiel kunde er upålidelig med sine betalinger

- advar andre på de samme lister om "sorte får"

- skriv rykkere, der vil noget - altså ikke pæne høflige breve om at "nu vil jeg sørme gerne snart have mine penge" men konfrontér kunderne med de hårde facts og fakturér for morarenter og rykkergebyr, så de kan se, at det er alvorligt ment

vh
lise


 
Mads Grøftehauge
Mads Grøftehauge  Identity Verified
Local time: 07:43
English to Danish
+ ...
diskussionslister Oct 20, 2003

Jeg bruger to lister til at holde øje med dårlige betalere, de er begge gratis og på engelsk. Det ville være dejligt hvis du kunne fortælle om dine oplevelser hér, så andre er advaret. Måske kan du også få dine penge, hvis du advarer bureauerne om at du har tænkt dig at 'melde dem'.

Du kan melde dig til Transpayment, som styres af Peter i Silkeborg og handler om dårlige be
... See more
Jeg bruger to lister til at holde øje med dårlige betalere, de er begge gratis og på engelsk. Det ville være dejligt hvis du kunne fortælle om dine oplevelser hér, så andre er advaret. Måske kan du også få dine penge, hvis du advarer bureauerne om at du har tænkt dig at 'melde dem'.

Du kan melde dig til Transpayment, som styres af Peter i Silkeborg og handler om dårlige betalere med lidt løs snak om emnet:
http://www.smartgroups.com/groups/transpayment

Eller Payment Practices, som styres af Ted i USA og er en 'databaseliste' med strenge formkrav:
http://www.trwenterprises.com/payment_practices.htm

Held & Lykke,
Mads G
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Er Det bare mig eller? Money Matter






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »