Hjælp! - slovensk....
Thread poster: lisevs
lisevs
lisevs
Local time: 23:40
Mar 1, 2004

hej,

hvem kan hjælpe mig med slovensk?
Jeg skal oversætte en kort biografisk tekst om en østrigsk lyriker, der er tosproget (slovensk og tysk) og har udgivet enkelte digtsamlinger på kärnten-slovensk - dvs. konkret har jeg to korte titler på digtsamlinger(à 1-2 ord) og en titel på et litteraturtidsskrift (1 ord) midt i den tyske tekst.

Hvem kan hjælpe mig?
Jeg har ikke ledt så grundigt efter online-ordbøger endnu - hvilket selvfølgelig også vi
... See more
hej,

hvem kan hjælpe mig med slovensk?
Jeg skal oversætte en kort biografisk tekst om en østrigsk lyriker, der er tosproget (slovensk og tysk) og har udgivet enkelte digtsamlinger på kärnten-slovensk - dvs. konkret har jeg to korte titler på digtsamlinger(à 1-2 ord) og en titel på et litteraturtidsskrift (1 ord) midt i den tyske tekst.

Hvem kan hjælpe mig?
Jeg har ikke ledt så grundigt efter online-ordbøger endnu - hvilket selvfølgelig også vil være en mulighed - men dem har jeg ikke altid så voldsomt stor tillid til.
Jeg prøver selvfølgelig også at gå omvejen over tysk - men det ville være genialt, hvis jeg kunne få en eller anden form for input direkte på dansk.

pft
lise
Collapse


 
Mats Wiman
Mats Wiman  Identity Verified
Sweden
Local time: 23:40
Member (2000)
German to Swedish
+ ...
In memoriam
Vad med ProZ.com? ;-) Mar 1, 2004

Saknas sprogparet dan>slo eller deu>slo på Directory?

 
lisevs
lisevs
Local time: 23:40
TOPIC STARTER
i teorien findes de, men... Mar 1, 2004

Mats Wiman wrote:

Saknas sprogparet dan>slo eller deu>slo på Directory?


der er ingen freelancere der tilbyder slovensk-dansk - og der er heller ikke stillet nogen kudoz-spørgsmål (hverken let eller prof) fra slovensk til dansk - så jeg ville først starte et nødråb et sted, hvor jeg i hvert fald ved, at der er nogen der læser det

selvfølgelig kan jeg også gå på biblioteket og låne en slovensk-tysk ordbog - men jeg synes det var forsøget værd, at prøve at finde nogen der kan hjælpe mig direkte fra slovensk til dansk

vh
lise


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Hjælp! - slovensk....






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »