Mobile menu

Microsoft-terminologi
Thread poster: Barbara Østergaard

Barbara Østergaard
Denmark
Local time: 00:36
Member
English to Danish
+ ...
Mar 1, 2004

Jeg har forgæves forsøgt at klikke mig ind på den side, der i sin tid blev givet et link til (Lise Schmidts tråd om Microsoft-terminologi): http://ftp://ftp.microsoft.com/developr/MSDN/NewUp/Glossary/. Jeg har brug for ordlisten, idet jeg skal bruge nogle forskellige Microsoft-termer. Kender nogen evt. en anden side, hvorfra man kan downloade ordlisten, eller kunne én eller anden sende mig zip-filen pr. mail til barbara@e-box.dk?

På forhånd tak!

Venlige hilsner
Barbara Østergaard

Direct link Reply with quote

Lise Smidth  Identity Verified
Austria
German to Danish
+ ...
Prøv igen ;-) Mar 1, 2004

hej barbara,

jeg kan sagtens sende dig filen - men prøv igen - når jeg klikker på linket herfra, kommer jeg heller ikke ind, men hvis jeg sletter begyndelsen af adressen (http://), fungerer det fint - altså:

ftp://ftp.microsoft.com/developr/MSDN/NewUp/Glossary/

den danske fil er iøvrigt på 10,6 mb (!!)

vh
lise

Barbara Østergaard
Denmark
Member
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Downloadet! Mar 2, 2004

Hej Lise!

Tusind tak!

Det var godt nok en STOR fil! Jeg ved ikke, om du selv har downloadet den tyske version, men den danske består af en masse forskellige Excel-dokumenter, og virker desværre ret uoverskuelig. Både den engelske og den danske term står i samme kolonne - der havde det altså været skønt, om de havde stået i hver sin kolonne - og i alfabetisk rækkefølge - for overskuelighedens skyld :-|

Mange hilsner
Barbara

jmadsen  Identity Verified
Overskuelighed... Mar 2, 2004

For at få fuldt udbytte af så mange ordlister skal du bruge et søgeprogram til at søge i csv-filerne. Du kan f.eks. bruge Wingrep (www.wingrep.com/) eller Search and Replace (www.funduc.com).
Disse programmer kan søge i mange filer (med mange forskellige filformater) samtidig.
Sidstnævnte kan også (som navnet siger) erstatte strenge, hvis du ønsker det.

Barbara Østergaard
Denmark
Member
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Søgning Mar 2, 2004

Hej Jørgen

Vil man med disse programmer kunne søge uden at åbne samtlige Excel-dokumenter? Eller skal dokumenterne være åbne for at man kan søge i dem?

PFT - venlige hilsner
Barbara

jmadsen  Identity Verified
Det er nemlig det smarte ;-) Mar 2, 2004

Man kan sågar søge i html-filer, word-filer osv. Jeg har f.eks. eksporteret Trados-TM'er til txt-format, så de er nemme at søge i.
Og ingen af filerne skal åbnes i de tilhørende programmer, men fra søgeprogrammet kan du åbne den fil, som søgestrengen forekommer i, for at se mere "kontekst".

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Microsoft-terminologi

Advanced search

Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs