Mobile menu

Danske titler på kunstværker
Thread poster: Lise Smidth

Lise Smidth  Identity Verified
Austria
Local time: 01:06
German to Danish
+ ...
Mar 20, 2004

Hvem ved, hvor man kan finde "officielle" eller de almindeligt brugte titler på kunstværker (malerier) af udenlandske kunstnere?

Konkret sidder jeg og mangler den danske titel på et billede af Gustave Coubert hvis originaltitel er "L'Origine du Monde" (og som bl.a. Lacan har beskæftiget sig med)
- så mon ikke det må blive noget i retning af "Verdens oprindelse"? - Men hvor kan jeg få det bekræftet?

pft
Lise

Direct link Reply with quote

jmadsen  Identity Verified
Gustave Courbet - Verdens ophav Mar 20, 2004

http://www.stoker.as/billeder/kunst.htm

Austria
German to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
10000 tak :-) Mar 21, 2004

Hej Jørgen,

du er fantastisk!

Masser af hilsner fra Wien
Lise

jmadsen  Identity Verified
Det er faktisk ikke så svært... Mar 21, 2004

For det første bruger jeg Googles avancerede søgning.
Derefter satte jeg sproget til dansk.
Så søgte jeg på følgende streng:
"Gustave Coubert" (i anførselstegn for at angive, at ordene skal forekomme i den præcise rækkefølge - eller skriv ordene i feltet "Med den eksakte sætning") (se søgning).
Det gav imidlertid ikke nogen resultater, men ingen grund til panik.
Jeg fjernede anførselstegnene, så bare begge ord skulle forekomme på den fundne hjemmeside (se søgning). Og så var der bid!

Mvh Jørgen

Austria
German to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
en heldig slĂĄfejl Mar 21, 2004

Hej Jørgen,

ja, den fremgangsmåde havde jeg også brugt uden virkelig at få bid - men jeg var kommet til at stave navnet forkert (Coubert i stedet for det korrekte Courbet) i mit indlæg - og det gav åbenbart bedre pote

Så ind i mellem kan slåfejl faktisk være nyttige

vh
lise

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Danske titler på kunstværker

Advanced search

memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs