ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas

Pages in topic:   [1 2] >
User
Thread poster: Jørgen Madsen
32-bit og 64-bit styresystemer og elektroniske ordbøger

Jørgen Madsen  Identity Verified
Denmark
Local time: 06:39
English to Danish
+ ...
Oct 4, 2011

Jeg har i mange år brugt L&Hs elektroniske ordbøger, men kan ikke bruge dem på min nye computer med Windows 7 (64-bit). Hvordan kan jeg løse problemet?
Jeg overvejer desuden at købe Clausens tekniske i elektronisk format, men ved ikke, om de så heller ikke kan bruges...

Mvh Jørgen

Direct link Reply with quote

Merete Hvas Drijver  Identity Verified
Denmark
Member (2007)
English to Danish
+ ...
Havde samme problem Oct 4, 2011

Hej Jørgen

Jeg havde samme problem med en hollandsk ordbog og skrev til forlaget for at høre, hvad jeg skulle gøre. Her fik jeg at vide, at jeg skulle lukke det vindue, der fortalte mig, at jeg ikke kunne installere. Derefter skulle jeg gå ind på cd-rommen via stifinderen og finde filen install.exe og klikke på den - og så virkede det.

Jeg ved ikke, om det samme virker for dine ordbøger, men ellers har L&H nok en løsning.

Hilsen
Merete

Denmark
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Virker desværre ikke for mig... Oct 4, 2011

Hej Merete

Tak for svaret, men det virker desværre ikke.
Jeg får følgende fejlmeddelelse, når jeg kører "Setup.exe-filen":

"Versionen af denne fil er ikke kompatibel med den version af Windows, du kører. Kontroller computeren systemoplysninger for at se, om du skal bruge en x86- (32-bit) eller x64- (64-bit) version af programmet, og kontakt derefter softwareudgiveren".

Denmark
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Lader ikke til at kunne lade sig gøre Oct 4, 2011

Jeg fandt lige denne meddelelse på forlagets hjemmeside:
http://www.lhpublishing.dk/bogskab.html

Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Member (2002)
English to Danish
+ ...
64-bit - måske en løsning Oct 4, 2011

Hej Jørgen

Jeg anskaffede mig også en 64-bit-computer sidste år. Den er indstillet, så den kan køre i både 32- og 64-bit-mode side om side, så måske kan du køre i 32-bit, når du bruger dine online ordbøger. Bare en mulighed, så du kan bruge ordbøgerne.

Good Luck

Marianne

Dorte Scheeler  Identity Verified
United States
Local time: 23:39
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Installer en virtual 32-bit version Nov 8, 2011

Det gjorde jeg, og det virker fortrinligt med et af mine programmer, som heller ikke kunne køre på 64-bit.

Du kan hente den virtuelle 32-bit version gratis her:
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Meget nemt at finde ud af, og jeg tror det vil løse problemet.
Ellers må du lade høre fra dig!

Dorte

Denmark
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Kan ikke downloade virtuel version :-/ Nov 8, 2011

Jeg prøvede at downloade den virtuelle 32-bit version, men fik denne meddelelse:
"You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode. To upgrade visit Windows 7 Anytime Upgrade."

Det er, fordi min version er Home Premium. Øv

[Edited at 2011-11-08 21:52 GMT]

Suzanne Blangsted  Identity Verified
United States
Local time: 21:39
Member (2002)
Danish to English
+ ...
Transfer Nov 14, 2011

Jeg bruger både min gamle or nye PC, XP og window 7, og bruger Linksys til at koble begge PC'er samme og flytter mine dokumenter mellem de to. Hvis du har din gamle PC men ikke Linksys eller lignende, kan du sende dine dokumenter med e-mail fra din W-7 til XP og vise versa. Du skal være forsigtig med at indstallere gamle programmer i W7, da de ikke er kombatible og kan skade dit OS.

Blangsted

Alice Wolfe, DDS  Identity Verified
United States
Local time: 00:39
Member (2003)
English to Danish
+ ...
Clausen på ordbogen.com Nov 14, 2011

Clausens tekniske ordbog fås som tilkøb på ordbogen.com og virker fortrinligt der. Men det kræver selvfølgelig, at du har købt adgang til ordbogen, som jeg synes helt sikkert er pengene værd.

Good luck.

Alice

Denmark
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Overvejer Ordbogen.com igen Nov 15, 2011

Jeg er faktisk begyndt at overveje at bruge ordbogen.com igen, efter at jeg stoppede får nogle år siden. Og det er klart en fordel, at Clausen er integreret. Så tak for tippet, Alice!

NetLynx  Identity Verified
Denmark
English to Danish
+ ...
Windows 7 Pro 64 bit Nov 15, 2011

- kan fås for ca. 1000 kr incl moms, opgradering fra Home Premium næsten det samme. Hvis W7 Pro kan løse dit akutte problem, ville jeg tage skridtet og ominstallere; opgradering skal man vist være lidt forsigtig med, siger mine kilder.

Nyinstallering er normalt en omfattende sag, men dog en overvejelse værd.

Bogskabet 3.1 er et 16-bit system (såvidt jeg har kunnet finde ud af), mens 3.2 er et 32-bit system, og min udgave af Gyldendals Røde kan af uransagelige grunde køre med begge udgaver, men kun stabilt under 3.2. Min udgave af Kjærulff Nielsen er med 3.1 og kører stabilt, men ikke samtidigt med de andre: jeg forstår ikke hvorfor, men indretter mig.

Jeg er derfor meget interesseret i at høre andres erfaringer ved skift fra XP (som er det styresystem, der har kørt mest stabilt indtil nu) til Windows 7, når det kan blive nødvendigt.

Birthe Omark  Identity Verified
Denmark
Member (2006)
French to Danish
+ ...
Hvad så med Blinkenberd & Højbys DA-FR/FR-DA? Nov 19, 2011

Den dyre investering ligger ubenyttet hen i min skuffe og har end ikke kunnet køre på XP.

Er der nogle, der har erfaring m.h.t. hvad gør man egentlig. Selv om det er meget længe siden, at den er opdateret, er det dog den mest omfattende ordbog på det franske.

Mvh.
Birthe

Denmark
English to Danish
+ ...
Birthe: Nov 19, 2011

Jeg har søgt efter oplysninger om CD-udgaven, men ikke fundet noget. Forlaget har (vist) slet ikke noget. SAXO siger "Udsolgt fra forlaget" og en god pris!, men intet om, hvilke nutidige PC-styresystemer ordbøgerne kan køre under. Derfor vil jeg gerne lige vide, hvad CD-skiven eller indpakningen lover mht. styresystemer, og hvilket hjælpeprogram der benyttes til at bringe opslagene på skærmen. Det skulle vel ikke være Bogskabet i en eller anden version; Bogskabet er ikke opdateret længe, og iøvrigt gået ind.

Har du prøvet at spørge forlaget, Nyt Nordisk Forlag? Der er sikkert ikke meget at hente, men alligevel ...

Og det er godt nok en god pris, jeg fandt, i betragtning af, at programmet ikke var langtidsholdbart pga. et lille, snoldet hjælpeprogram.

Birgitte Hoffmann
Denmark
Member (2005)
French to Danish
+ ...
Blinkenberg og Høybye Nov 21, 2011

Bare til orientering kan det godt lykkes, at få de helt gamle franske ordbøger til at køre på de nye computere med 64 bit.
Der skal oprettes en virtuel harddisk på den eksisterende harddisk. Det lykkedes efter noget besvær for min edb-mand.

Hilsen Birgitte

Denmark
English to Danish
+ ...
Birgitte: Nov 21, 2011

Har du en beskrivelse eller et link? Det oprindelige spørgsmål kom fra Jørgen og gjaldt L&H, men andre har tydeligvis haft lignende problemer med andre ordbøger - og når jeg bliver nødt til at skifte til en ny PC, får jeg det givetvis også.

Pages in topic:   [1 2] >

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

32-bit og 64-bit styresystemer og elektroniske ordbøger

SDL provides market-leading translation software to over 185,000 users
SDL offers leading translation management solutions to meet LSPs needs throughout the whole translation supply chain.

With over 185,000 licenses being used by translators and organizations worldwide, our products will help you to connect to a supply chain that guarantees compatibility, making it easier to work with your customers and other users.

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »