Mobile menu

Fiscal Residency
Thread poster: Gitte Gifford
Gitte Gifford
Local time: 21:17
English to Danish
+ ...
May 25, 2005

Jeg er blevet bedt om at sende et dokument, som firmaet (der er spansk) kalder et "proof of Fiscal Residency", men jeg er en smule i tvivl om hvad de egentlig mener, det nærmeste jeg kan komme i tanke om, er den danske skatteopgørelse, men er det en sådan de beder om?

Direct link Reply with quote

Ricardo Naidich  Identity Verified
Local time: 17:17
Swedish to Spanish
+ ...
spansk fråga May 25, 2005

Hej Gitte!

Om du skickar texten på spanska, kan jag försöka hjälpa dig med betydelsen.

Hälsningar

Ricardo Naidich
institutodeculturasueca@redesdelsur.com
www.cultura-sueca.com.ar

Gitte Hoejland wrote:

Jeg er blevet bedt om at sende et dokument, som firmaet (der er spansk) kalder et "proof of Fiscal Residency", men jeg er en smule i tvivl om hvad de egentlig mener, det nærmeste jeg kan komme i tanke om, er den danske skatteopgørelse, men er det en sådan de beder om?

Gitte Gifford
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Desværre:) May 25, 2005

Min kommunikation med firmaet er foregået på engelsk:) MEn tak for tilbuddet!

Allround  Identity Verified
Denmark
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Firmadresse May 25, 2005

Hej,
Jeg vil umiddelbart tro, at det de beder om er en attest, hvorpå der står i hvilket land firmaet er oprettet. Det er vel bare en momsregistreringsattest. Måske så de kan vide sig sikre, at de firma nu også er i det land, du siger du bor.
Jeg foregår så meget sjusk, at folk er blevet meget forsigtige.
Men ville det nemmeste ikke være, at spørge dem
Hilsen,
Mette

Gitte Gifford
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Jeg har skam spurgt May 26, 2005

...og jeg forstår godt det med forsigtigheden og de spanske skattemyndigheder er åbenbart meget ivrige efter, at sikre at jeg IKKE bor i Spanien, men jeg har bare aldrig stødt på begrebet før. Og en sådan attest findes vel heller ikke umiddelbart her i DK.

Orbital
Denmark
English to Danish
+ ...
Fiscal Residency May 27, 2005

Fiscal residency means you simply have assets in the country. A bank account is enough to prove that.

Christian Schoenberg  Identity Verified
United States
Local time: 16:17
Member (2004)
Danish to English
+ ...
Fiscal Domicile May 27, 2005

Did someone already point this out? It is also called 'fiscal domicile' (i.e. "skattemæssigt hjemsted"). I'm not an accountant - thank the heavens - but I'm pretty certain that it relates to bilateral tax treaties.

See, for example, http://europa.eu.int/youreurope/nav/da/citizens/guides/working/da.html for more.

Best,
Christian

Gitte Gifford
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
That is correct, Christian Jun 1, 2005

I found the form on the EU site:)

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Fiscal Residency

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs