https://www.proz.com/forum/danish/3513-stavekontrol_til_word_97_nu_virker_det.html

stavekontrol til word 97 - Nu virker det!!
Thread poster: lisevs
lisevs
lisevs
Local time: 18:11
Jun 24, 2002

- og lad os så få taget hul på alle de spørgsmål, emner og diskussioner vi ikke længere behøver brænde inde med!



f.eks.: jeg har - af naturlige grunde - en tysksproget udgave af office97, - måske bliver jeg snart nødt til at købe en nyere udgave, men den vil jeg jo sikkert også købe her i østrig, så problemet vil nok være det samme - nemlig: jeg har ingen dansk stavekontrol i word

(hvis det er pinligt for en oversætter, håber jeg ikke, at der er
... See more
- og lad os så få taget hul på alle de spørgsmål, emner og diskussioner vi ikke længere behøver brænde inde med!



f.eks.: jeg har - af naturlige grunde - en tysksproget udgave af office97, - måske bliver jeg snart nødt til at købe en nyere udgave, men den vil jeg jo sikkert også købe her i østrig, så problemet vil nok være det samme - nemlig: jeg har ingen dansk stavekontrol i word

(hvis det er pinligt for en oversætter, håber jeg ikke, at der er nogen af de \'forkerte\' personer, der læser dette indlæg...)

har nogen af jer haft samme problem? måske de af jer, der som jeg bor i udlandet?



sidste år købte jeg gyldendals retskrivningsordbog i cd-rom-udgave, der har stavekontrol, der kan integreres i word, men på trods af hjælpsomme personer på gyldendal, der endda sendte forskellige reparationsprogrammer, lykkedes det aldrig at aktivere stavekontrollen - jeg tror ikke programmet fungerer sammen med min kombination (win2000+w97)



der er også noget med at man kan bruge ispell, som vist endda er gratis - jeg kiggede engang på det, men så vidt jeg husker var det lidt for kompliceret for mig at finde den udgave, der passer til mine programmer eller at finde ud af, hvordan programmet skulle installeres. - Er der i øvrigt ikke også noget med at der er temmelig mange fejl i ispell?



hvilke løsningsforslag har i? det behøver ikke være gratis programmer - men jeg tror ikke jeg vil investere i en dansk officepakke, bare for at få en stavekontrol....



pft

lise

[ This Message was edited by: on 2002-07-02 17:16 ]
Collapse


 
Christina Clark
Christina Clark  Identity Verified
Denmark
Local time: 18:11
English to Danish
+ ...
Microsoft Proofing Tools Jun 24, 2002

Du kan købe ovenstående tilbehørsprogram til Office-pakken. I øjeblikket koster programmet 640 kr. ex. moms.



Jeg har indtil for nyligt haft samme problem, da jeg installerede XP i original version (altså engelsk). Jeg havde heller ingen stavekontrol i en periode og var faktisk lige ved at investere i Proofing Tools, da jeg installerede FrontPage 2000 på dansk. Så havde jeg lige pludselig fået min stavekontrol tilbage. Måske du har mulighed for at afprøve noget lig
... See more
Du kan købe ovenstående tilbehørsprogram til Office-pakken. I øjeblikket koster programmet 640 kr. ex. moms.



Jeg har indtil for nyligt haft samme problem, da jeg installerede XP i original version (altså engelsk). Jeg havde heller ingen stavekontrol i en periode og var faktisk lige ved at investere i Proofing Tools, da jeg installerede FrontPage 2000 på dansk. Så havde jeg lige pludselig fået min stavekontrol tilbage. Måske du har mulighed for at afprøve noget lignende?



Jeg kender desværre ikke til nogen anbefalelsesværdige gratis staveprogrammer.



Hvis du skulle have lyst til at investere i Microsoft Proofing Tools, så forhandler PROconsult det over nettet



http://www.proconsult.dk/katalog/soft/soft-d/soft-d10/softms053-00727.html



Held og lykke!
Collapse


 
lisevs
lisevs
Local time: 18:11
TOPIC STARTER
tak - men jeg har for gamle programmer Jun 24, 2002

tusind tak for forslaget med proofing tools

- jeg kan dog se, at der kræves office 2000, så jeg må nok hellere vente til jeg får købt en nyere office-version (men indtil nu har jeg ikke haft store problemer med at \'halte\' lidt bagefter...)



vh

lise


 
Barbara Østergaard
Barbara Østergaard
Denmark
Local time: 18:11
English to Danish
+ ...
lav en søgning på nettet Jun 24, 2002

Hej Lise



Prøv at lave en søgning på nettet, f.eks. via Google, på [dansk stavekontrol] [download]. Jeg ved, at der er flere steder, du kan downloade fra, men har ingen specifikke adresser. Du kan evt. udvide din søgning med angivelse af den stavekontrolsversion, du søger, hvis du vil undgå at downloade versioner, som alligevel ikke er kompatible med din office-pakke.



Barbara :i)



--o0o--



Her er i hvert fal
... See more
Hej Lise



Prøv at lave en søgning på nettet, f.eks. via Google, på [dansk stavekontrol] [download]. Jeg ved, at der er flere steder, du kan downloade fra, men har ingen specifikke adresser. Du kan evt. udvide din søgning med angivelse af den stavekontrolsversion, du søger, hvis du vil undgå at downloade versioner, som alligevel ikke er kompatible med din office-pakke.



Barbara :i)



--o0o--



Her er i hvert fald en adresse, hvor du kan hente til 97: http://www.nybro.dk/NybroNet/download.htm.

[ This Message was edited by: on 2002-06-25 21:04 ]
Collapse


 
Sven Petersson
Sven Petersson  Identity Verified
Sweden
Local time: 18:11
English to Swedish
+ ...
Why pay for what is available gratis? Jun 24, 2002

http://www.openoffice.org

 
Christina Clark
Christina Clark  Identity Verified
Denmark
Local time: 18:11
English to Danish
+ ...
Proofing Tools til Word 97 Jun 24, 2002

Jeg har via Microsofts eget web-sted fundet nedenstående link, hvor du enten kan downloade eller få tilsendt Microsoft Proofing Tools, der fungerer med din version af Word. Men det er altså ikke gratis.



http://store.yahoo.com/alkisoftware/index.html



Som jeg nævnte tidligere har jeg ikke selv erfaring med at hente gratisprogrammer ned, der skulle kunne funger
... See more
Jeg har via Microsofts eget web-sted fundet nedenstående link, hvor du enten kan downloade eller få tilsendt Microsoft Proofing Tools, der fungerer med din version af Word. Men det er altså ikke gratis.



http://store.yahoo.com/alkisoftware/index.html



Som jeg nævnte tidligere har jeg ikke selv erfaring med at hente gratisprogrammer ned, der skulle kunne fungere sammen med Microsofts produkter. Men jeg tror det bliver svært at finde et produkt, der er kompatibelt med Microsofts egne produkter, da Microsoft er et lukket programmeringsmiljø.
Collapse


 
schwensen (X)
schwensen (X)  Identity Verified
Local time: 18:11
Spanish to Danish
+ ...
Kender problemet Jun 25, 2002

Jo, jeg har været ude for det samme, og fik heldigvis en diskette med den danske stavekontrol tilsendt af en veninde. Hvordan hun fik den gemt på disketten, ved jeg ikke, men det virkede (min pc er spansk). Senere fik jeg lagt mere hukommelse på, og fik W98 (Office 2000) sat ind, og stavekontrollen forsvandt, men ved et mirakel fandt jeg det lille arkiv (MSO1030.acl) puttet væk i det gamle drev, og fik det kopieret ind, og nu virker det altså igen, på trods af at det er et gammelt kopi fra... See more
Jo, jeg har været ude for det samme, og fik heldigvis en diskette med den danske stavekontrol tilsendt af en veninde. Hvordan hun fik den gemt på disketten, ved jeg ikke, men det virkede (min pc er spansk). Senere fik jeg lagt mere hukommelse på, og fik W98 (Office 2000) sat ind, og stavekontrollen forsvandt, men ved et mirakel fandt jeg det lille arkiv (MSO1030.acl) puttet væk i det gamle drev, og fik det kopieret ind, og nu virker det altså igen, på trods af at det er et gammelt kopi fra en tidligere version.

Gad vide om jeg kan kopiere det til dig? Jeg er en nørd til det tekniske, men måske er det værd at prøve. (Disketten er forlængst forsvundet...) Sig til hvis det er.

Collapse


 
schwensen (X)
schwensen (X)  Identity Verified
Local time: 18:11
Spanish to Danish
+ ...
Et ekstra link Jun 26, 2002

Hej igen, jeg har været ude og kigge lidt på nettet, og fandt det her:

http://downloadcentral.hjem.wanadoo.dk/DLCofficedk.html



Nu er det godt nok en download til version 2000, men det lader til, at den også kan bruges i andre. Fortæl, fortæl.

Ciao,

Anna



 
lisevs
lisevs
Local time: 18:11
TOPIC STARTER
tusind tak for alle forslag - for travlt til at prøve dem... Jun 26, 2002

hej alle,



tusind tak for alle de lovende forslag - desværre - eller heldigvis - afhængigt af synsvinklen - har jeg haft ALT for meget arbejde de sidste par dage og slet ikke haft tid endnu til at prøve eller kigge på noget af det -

men omkring weekenden skulle arbejdet løje lidt af, og så vil jeg straks give mig i kast med at downloade og installere og alle de her sjove ting

altså et par dages tålm
... See more
hej alle,



tusind tak for alle de lovende forslag - desværre - eller heldigvis - afhængigt af synsvinklen - har jeg haft ALT for meget arbejde de sidste par dage og slet ikke haft tid endnu til at prøve eller kigge på noget af det -

men omkring weekenden skulle arbejdet løje lidt af, og så vil jeg straks give mig i kast med at downloade og installere og alle de her sjove ting

altså et par dages tålmodighed endnu



kh

lise
Collapse


 
lisevs
lisevs
Local time: 18:11
TOPIC STARTER
juhu - det lykkedes :-D Jul 2, 2002

hej,



tænk sig - det lykkedes allerede i første forsøg!

jeg downloadede filerne fra det link barbara havde foreslået - det ser ud til at være stavekontrolfilerne fra word-programmet (altså ca. de samme som anna havde fået på diskette...)

og kopierede dem ind i proof-kataloget under ms-filerne - og nu har jeg igen dansk stavekontrol - orddelingen har jeg ikke haft tid til at teste endnu.

endnu engang TUSIND tak for hjælpen allesammen ... See more
hej,



tænk sig - det lykkedes allerede i første forsøg!

jeg downloadede filerne fra det link barbara havde foreslået - det ser ud til at være stavekontrolfilerne fra word-programmet (altså ca. de samme som anna havde fået på diskette...)

og kopierede dem ind i proof-kataloget under ms-filerne - og nu har jeg igen dansk stavekontrol - orddelingen har jeg ikke haft tid til at teste endnu.

endnu engang TUSIND tak for hjælpen allesammen

håber jeg kan gøre gengæld en anden gang
Collapse


 
schwensen (X)
schwensen (X)  Identity Verified
Local time: 18:11
Spanish to Danish
+ ...
Til lykke! Jul 3, 2002

Er det ikke en dejlig befriende fornemmelse?!?!

;o)



Anna


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


stavekontrol til word 97 - Nu virker det!!






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »