Word crasher ved brug af Trados
Thread poster: Calvo
Calvo
Calvo  Identity Verified
Local time: 15:40
Danish to Spanish
+ ...
Sep 9, 2005

Jeg har købt Trados Freelance 6.5 og har efterhånden fået tygget mig godt igennem de forskellige manualer.

Problemet er bare at efter jeg har installeret Trados, er min Word blevet meget ustabil: Hver gang jeg trykker på Trados's open/get-knap i Word, kommer der en fejlmeddelelse op i Word med følgende ordlyd:

"Microsoft Word for Windows har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden. Hvis du var midt i noget, har du muligvis mistet de oplysninger, du a
... See more
Jeg har købt Trados Freelance 6.5 og har efterhånden fået tygget mig godt igennem de forskellige manualer.

Problemet er bare at efter jeg har installeret Trados, er min Word blevet meget ustabil: Hver gang jeg trykker på Trados's open/get-knap i Word, kommer der en fejlmeddelelse op i Word med følgende ordlyd:

"Microsoft Word for Windows har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden. Hvis du var midt i noget, har du muligvis mistet de oplysninger, du arbejdede med. For at få flere oplysninger om fejlen, skal du klikke her."

Fejlsignatur:
"AppName: winword.exe AppVer: 9.0.0.2823 ModName: winword.exe
ModVer: 9.0.0.2823 Offset: 0036ec2f".

Som om det ikke var nok, kommer den samme fejlmeddelelse op, hver gang jeg lukker Word (uanset om jeg har brugt Trados eller ej), og tilmed hver eneste gang jeg starter(!) min PC op...?

Jeg har forsøgt at reinstallere Word, udføre reparation af Office-pakken, samt forskellige trouble-shootings, som jeg har fundet på forskellige fora: Gendannelse af templates trados6.dot og normal.dot, frakobling af Office-plug-ins i Norton Antivirus. Jeg ved at mange med tilsvarende problemer, har løst dem ved at frakoble deres netværksprinter(!). Det har jeg bare ikke mulighed for, da jeg ikke har en sådan.

Endelig har jeg skrevet til Trados help-desk (SDL) for et par dage siden, men jeg har ikke hørt noget fra dem endnu (hvilket jo nok skyldes at jeg nægter at betale penge til dem for at de skal supportere et produkt som jeg i forvejen har betalt rigtig mange penge for...)

Lige et par specs:
PC: AMD Athlon 3000+ Mhz, 512 Mb RAM, 120 Gb Harddisk.
System: Windows XP Home Edition
Word: Word 2000

Håber meget at nogen kan hjælpe, eksempelvis den meget flinke og hjælpsomme Jørgen Madsen ;o)

Mange hilsner fra en ny translatør i faget,

Pedro Calvo
Collapse


 
Barbara Østergaard
Barbara Østergaard
Denmark
Local time: 15:40
English to Danish
+ ...
Ring til Trados Sep 9, 2005

Hej Pedro

Først og fremmest velkommen!

Jeg havde også en masse problemer i forbindelse med installationen af Trados. Dengang ringede jeg til Trados Scandinavia, som i øvrigt var meget behjælpelige. Måske går det lidt hurtigere, hvis du ringer: Tlf. +46-470 711900.

Held og lykke med det!

V.h. Barbara


 
Calvo
Calvo  Identity Verified
Local time: 15:40
Danish to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Tak Sep 9, 2005

Jeg havde også en masse problemer i forbindelse med installationen af Trados. Dengang ringede jeg til Trados Scandinavia, som i øvrigt var meget behjælpelige. Måske går det lidt hurtigere, hvis du ringer: Tlf. +46-470 711900.


Hej Barbara.

Tak skal du have, og tak for dit hurtige svar.

Det var egentlig også min mening at jeg ville ringe til dem, men jeg fik ret hurtigt det indtryk at man kun kunne ringe til dem, hvis man abbonnerer på deres support. Men nu prøver jeg at ringe til dem

Mvh.
Pedro


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 15:40
English to Danish
+ ...
Så man jeg jo hellere komme med et svar... ;-) Sep 9, 2005

Hej Pedro

Mit gæt er, at du har et eller andet kørende på computeren, der lægger beslag på udklipsholder, da Trados/Word anvender udklipsholder i forbindelse med kommandoerne.

Jeg har et lignende problem, når jeg arbejder med Workbench/Word og jeg derefter åbner bestemte elektroniske ordbøger (f.eks. Gyldendals). Så crasher min Word også nogle gange, især hvis jeg har et segment åbent. Jeg har endnu ikke fundet en løsning på problemet, selvom jeg har søgt
... See more
Hej Pedro

Mit gæt er, at du har et eller andet kørende på computeren, der lægger beslag på udklipsholder, da Trados/Word anvender udklipsholder i forbindelse med kommandoerne.

Jeg har et lignende problem, når jeg arbejder med Workbench/Word og jeg derefter åbner bestemte elektroniske ordbøger (f.eks. Gyldendals). Så crasher min Word også nogle gange, især hvis jeg har et segment åbent. Jeg har endnu ikke fundet en løsning på problemet, selvom jeg har søgt og ledt efter det.

Det var ikke en løsning på dit problem, men måske et clue til at lede dig på sporet af problemet. Held og lykke!

Jørgen
Collapse


 
Calvo
Calvo  Identity Verified
Local time: 15:40
Danish to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Problem solved Sep 9, 2005

Jamen, det er jo fantastisk. Søde Susanne fra Trados fik sørme løst problemet

Hun gav mig også et dansk tlf.nr. til Trados Helpdesk, så man ikke behøver ringe til udlandet for at tale med dem. Det er 3325 5225, hvis andre skulle få brug for det.

Mvh.
Pedro

P.S. Også tak til dig, Jørgen. Som du kan se, har jeg fået løst problemet i mellemtiden. Man skulle ganske "enkelt" bare
... See more
Jamen, det er jo fantastisk. Søde Susanne fra Trados fik sørme løst problemet

Hun gav mig også et dansk tlf.nr. til Trados Helpdesk, så man ikke behøver ringe til udlandet for at tale med dem. Det er 3325 5225, hvis andre skulle få brug for det.

Mvh.
Pedro

P.S. Også tak til dig, Jørgen. Som du kan se, har jeg fået løst problemet i mellemtiden. Man skulle ganske "enkelt" bare bevæge sig langt ind i registreringsdatabasen og slette et bibliotek, der hedder "data", og vupti, så var problemet løst:-)



[Edited at 2005-09-10 07:56]

[Edited at 2005-09-10 07:59]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Word crasher ved brug af Trados






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »