Off topic: Hvor meget dokumentation skal bureauer have??
Thread poster: Helle Kaiser-Nielsen
Helle Kaiser-Nielsen
Helle Kaiser-Nielsen  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 11:09
Member
English to Danish
+ ...
Dec 2, 2005

Hej,

Jeg er blevet kontaktet af et bureau, der tilbyder at optage mig i deres freelance-database. Det skal nævnes, at de har kontor i Asien og betaler superlave takster, så jeg har "arkiveret" tilbuddet allerede. Men i deres mail beder de om diverse dokumentation inklusive: Kopi af mit pas eller kørekort, kopi af eksamensbevis og et farvebillede af mig.
Er det ikke lige i overkanten?
Kopi af diverse eksamensbeviser og kvalifikationer samt CV kan jeg gå med til. Visse
... See more
Hej,

Jeg er blevet kontaktet af et bureau, der tilbyder at optage mig i deres freelance-database. Det skal nævnes, at de har kontor i Asien og betaler superlave takster, så jeg har "arkiveret" tilbuddet allerede. Men i deres mail beder de om diverse dokumentation inklusive: Kopi af mit pas eller kørekort, kopi af eksamensbevis og et farvebillede af mig.
Er det ikke lige i overkanten?
Kopi af diverse eksamensbeviser og kvalifikationer samt CV kan jeg gå med til. Visse amerikanske kunder beder om, at man underskriver en formular, der bekræfter, at man svarer skat i England (i mit tilfælde), men ID og billeder??
Nå - det er mest af nysgerrighed, men hvad er "maks."?
Weekend-hilsner
Helle
Collapse


 
Dinny
Dinny  Identity Verified
Greece
Local time: 13:09
Italian to Danish
+ ...
Hvad som helst der er relevant Dec 2, 2005

... i forbindelse med jobbet. Kopi af pas eller kørekort kunne være relevant, hvis det i det pågældende land forlanges, at identiteten på den, der modtager en pengeoverførsel, er verificeret.

Men farvefoto? naaaaaaaaaaa...


 
lisevs
lisevs
Local time: 12:09
ingen private "papirer" Dec 2, 2005

Kopi af pas og førerbevis kunne jeg aldrig finde på at sende til en potentiel kunde jeg slet ikke kender endnu. Måske er jeg for mistroisk, men jeg synes man skal være forsigtig med hvem man giver sine personlige oplysninger til. Der kan jo dukke både den ene eller anden form for misbrug op i kølvandet, hvis uheldet er ude.

Det er vist meget almindeligt at sende fotos til bureauer, der også formidler tolke - de vil vist gerne se, hvilke frisurer de sender ud til kunderne, for
... See more
Kopi af pas og førerbevis kunne jeg aldrig finde på at sende til en potentiel kunde jeg slet ikke kender endnu. Måske er jeg for mistroisk, men jeg synes man skal være forsigtig med hvem man giver sine personlige oplysninger til. Der kan jo dukke både den ene eller anden form for misbrug op i kølvandet, hvis uheldet er ude.

Det er vist meget almindeligt at sende fotos til bureauer, der også formidler tolke - de vil vist gerne se, hvilke frisurer de sender ud til kunderne, forestiller jeg mig...
Det er vel i princippet ok - men jeg kan ikke forestille mig, hvad gavn de har af et foto af en oversætter, der alligevel sidder derhjemme foran computeren og arbejder?
Jeg kan i øvrigt ikke huske, at jeg nogensinde er blevet bedt om at sende den slags personlige dokumenter - de fleste er jo trods alt mere interesseret i ens kvalifikationer, erfaring - og priser

god weekend til alle
vh fra Wien

lise
Collapse


 
Helle Kaiser-Nielsen
Helle Kaiser-Nielsen  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 11:09
Member
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Tak for svar :-) Dec 2, 2005

Tak for svarene - jeg kunne som Lise heller ikke drømme om at sende kopi af personlige papirer, og farvefoto forbeholder jeg familien. Hvis jeg skal tolke, er det jo også kvalifikationerne, der tæller, og som regel mødes jeg jo med kunden inden, så de ved, hvordan jeg ser ud alligevel.
God weekend!
Helle


 
Barbara Østergaard
Barbara Østergaard
Denmark
Local time: 12:09
English to Danish
+ ...
Enig Dec 7, 2005

Helle Kaiser-Nielsen wrote:

Tak for svarene - jeg kunne som Lise heller ikke drømme om at sende kopi af personlige papirer, og farvefoto forbeholder jeg familien. Hvis jeg skal tolke, er det jo også kvalifikationerne, der tæller, og som regel mødes jeg jo med kunden inden, så de ved, hvordan jeg ser ud alligevel.
God weekend!
Helle


Jeg er fuldstændig enig - jeg kunne heller aldrig drømme om at udlevere en kopi af mit pas eller kørekort! Hvis det er fordi, de vil tjekke, hvem de arbejder sammen med, burde det være nok med et CVR- eller momsregistreringsnummer.

V.h. Barbara


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Hvor meget dokumentation skal bureauer have??






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »