Off topic: Danmarks kendteste forfattere
Thread poster: lisevs
lisevs
lisevs
Local time: 08:21
Jan 17, 2006

hej,

en af mine stamkunder har stillet følgende spørgsmål, som jeg kan gruble over til i morgen - men måske har nogen lyst til at bidrage til en sådan fuldstændig uofficiel top-10 liste over nutidens danske litteratur:

Hvem er for tiden de kendteste forfattere i Danmark (og helst ikke de heeeelt gamle...)

Spændt på at høre jeres bud

kh
lise


 
Anne Simonsen
Anne Simonsen
Denmark
Local time: 08:21
mine forslag Jan 17, 2006

Kristian Ditlev Jensen, Morten Ramsland, Hanne-Vibeke Holst, Jens Christian Grøndahl, Jacob Ejersbo, Ib Michael, Bjarne Reuter, Klaus Rifbjerg osv osv osv.

Se evt mere inspiration på www.litteratursiden.dk


 
lisevs
lisevs
Local time: 08:21
TOPIC STARTER
- et par flere... Jan 17, 2006

hej anne,

tak for dine bud - flere af dem var også nogle af dem, jeg med det sammme kom i tanke om - og desuden

Helle Helle, Naja Marie Aidt, Katrine Marie Guldager, Jonas T. Bengtsson (for at have en debutant med), Jane Aamund (for at have en rigtig bestseller med), Kim Fupz Aakeson (for i det mindste at have én børnebogsforfatter med - men der kunne man sikkert nævne mange andre...) - jeg tænker lidt videre - tak for tippet med litteratursiden

vh... See more
hej anne,

tak for dine bud - flere af dem var også nogle af dem, jeg med det sammme kom i tanke om - og desuden

Helle Helle, Naja Marie Aidt, Katrine Marie Guldager, Jonas T. Bengtsson (for at have en debutant med), Jane Aamund (for at have en rigtig bestseller med), Kim Fupz Aakeson (for i det mindste at have én børnebogsforfatter med - men der kunne man sikkert nævne mange andre...) - jeg tænker lidt videre - tak for tippet med litteratursiden

vh
lise


[Edited at 2006-01-17 12:39]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Danmarks kendteste forfattere






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »