da-en; en-da - ordsprog - tip om ordbog
Thread poster: lisevs
lisevs
lisevs
Local time: 00:34
Jul 29, 2002

hej,



hvem var det nu, der for et par uger siden havde flere KudoZ-spørgsmål om citater og ordsprog?



stødte lige på denne bogtitel - det ser ud til at være en ret ny udgivelse (dec. 2001) - måske er den brugbar?



vh

lise



--

Ordsprogsordbog Dansk-engelsk, engelsk-dansk

Forfatter: Else Barlach. Forlag: Gads Forlag.



Ordsprogsordbogen er et nyttigt og underhol
... See more
hej,



hvem var det nu, der for et par uger siden havde flere KudoZ-spørgsmål om citater og ordsprog?



stødte lige på denne bogtitel - det ser ud til at være en ret ny udgivelse (dec. 2001) - måske er den brugbar?



vh

lise



--

Ordsprogsordbog Dansk-engelsk, engelsk-dansk

Forfatter: Else Barlach. Forlag: Gads Forlag.



Ordsprogsordbogen er et nyttigt og underholdende opslagsværk for almindeligt sproginteresserede og for professionelle, som gerne vil styrke deres sprogbeherskelse på dansk og engelsk.



Ordbogen indeholder over 1200 ordsprog på hvert af sprogene, og man kan:



- finde paralleller til de to sprogs ordsprog



- finde indholdsmæssigt lignende ordsprog både på kildesproget og målsproget



- få en ordentlig oversættelse, hvor der ikke findes en klar parallel



- få forklaret ordsprogenes betydning ved de sjældnere brugte ordsprog.



For hvert af sprogene er alle betydende nøgleord opført i et register, så man hurtigt kan finde det rigtige ordsprog.





[ This Message was edited by: on 2002-07-29 08:45 ]

[ This Message was edited by: on 2002-07-29 08:47 ]
Collapse


 
Christina Clark
Christina Clark  Identity Verified
Denmark
Local time: 00:34
English to Danish
+ ...
Endnu et par idiom-ordbøger Jul 29, 2002

Jeg har kendskab til to ordsprogsbøger. Den ene er Politikens Engelsk-Dansk Idiomordbog, der indeholder 3000 talemåder i engelsk. Personligt synes jeg, at bogen er en smule mangelfuld. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at finde et idiom jeg skulle bruge. De idiomer der findes i bogen, er nogle vi alle kender - synes jeg.



En anden bog jeg derimod har haft glæde af er Munksgaard Talemåder i dansk - ordbog over idiomer. Her findes over 3500 faste udtryk og vendinger i da
... See more
Jeg har kendskab til to ordsprogsbøger. Den ene er Politikens Engelsk-Dansk Idiomordbog, der indeholder 3000 talemåder i engelsk. Personligt synes jeg, at bogen er en smule mangelfuld. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at finde et idiom jeg skulle bruge. De idiomer der findes i bogen, er nogle vi alle kender - synes jeg.



En anden bog jeg derimod har haft glæde af er Munksgaard Talemåder i dansk - ordbog over idiomer. Her findes over 3500 faste udtryk og vendinger i dansk, parallelle udtryk på engelsk, tysk og fransk. Den kan anbefales.





[ This Message was edited by: on 2002-07-29 10:05 ]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


da-en; en-da - ordsprog - tip om ordbog






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »