En oversætter må helst ikke koste mere end en gadefejer.
Thread poster: Mads Grøftehauge
Mads Grøftehauge
Mads Grøftehauge  Identity Verified
Local time: 22:15
English to Danish
+ ...
Jul 31, 2002

Jeg har afvist en potentiel fast kunde.



Min. 10.000 ord eng-dan (erhvervsjounalistik skrevet af polakker eller baltere) hver uge på et fast tidspunkt, halvanden dag til at lave oversættelsen hver gang.



Betaling: 2000 kr som B-indkomst.



Der er under 20 øre pr. ord.



De søgte specifikt studerende, men selvfølgelig med gode sprogkundskaber osv.



Jeg er studerende, men der er sgu alligevel g
... See more
Jeg har afvist en potentiel fast kunde.



Min. 10.000 ord eng-dan (erhvervsjounalistik skrevet af polakker eller baltere) hver uge på et fast tidspunkt, halvanden dag til at lave oversættelsen hver gang.



Betaling: 2000 kr som B-indkomst.



Der er under 20 øre pr. ord.



De søgte specifikt studerende, men selvfølgelig med gode sprogkundskaber osv.



Jeg er studerende, men der er sgu alligevel grænser. Gad vide om ikke de ender med at få hvad de betaler for.



(Ren nysgerrighed: hvor lang tid estimerer I at en 10.000 ords oversættelse mindst tager?)
Collapse


 
schwensen (X)
schwensen (X)  Identity Verified
Local time: 22:15
Spanish to Danish
+ ...
Lyder vanvittigt! Jul 31, 2002

Jeg ved, at mange er meget hurtigere, end jeg er. Men 10.000 ord på halvanden dag er der da ingen, der kan, eller er der? (Fortæl, fortæl!)

Og så til den pris! Puha.



Personligt akcepterer jeg aldrig mere end 2.500 (absolut max.! -og det kommer an på emne m.m. Normalt er det mindre, heldigvis, for der er barn og familie at se til også). Der er faktisk heller ikke nogen, der har bedt mig om mere i disse år. Mon ikke det er et meget normal gennemsnit?
... See more
Jeg ved, at mange er meget hurtigere, end jeg er. Men 10.000 ord på halvanden dag er der da ingen, der kan, eller er der? (Fortæl, fortæl!)

Og så til den pris! Puha.