Mobile menu

En oversætter må helst ikke koste mere end en gadefejer.
Thread poster: Mads Gr√łftehauge

Mads Gr√łftehauge  Identity Verified
Local time: 13:13
English to Danish
+ ...
Jul 31, 2002

Jeg har afvist en potentiel fast kunde.

Min. 10.000 ord eng-dan (erhvervsjounalistik skrevet af polakker eller baltere) hver uge på et fast tidspunkt, halvanden dag til at lave oversættelsen hver gang.

Betaling: 2000 kr som B-indkomst.

Der er under 20 √łre pr. ord.

De s√łgte specifikt studerende, men selvf√łlgelig med gode sprogkundskaber osv.

Jeg er studerende, men der er sgu alligevel grænser. Gad vide om ikke de ender med at få hvad de betaler for.

(Ren nysgerrighed: hvor lang tid estimerer I at en 10.000 ords oversættelse mindst tager?)

Direct link Reply with quote

xxxschwensen  Identity Verified
Spanish to Danish
+ ...
Lyder vanvittigt! Jul 31, 2002

Jeg ved, at mange er meget hurtigere, end jeg er. Men 10.000 ord på halvanden dag er der da ingen, der kan, eller er der? (Fortæl, fortæl!)

Og så til den pris! Puha.

Personligt akcepterer jeg aldrig mere end 2.500 (absolut max.! -og det kommer an på emne m.m. Normalt er det mindre, heldigvis, for der er barn og familie at se til også). Der er faktisk heller ikke nogen, der har bedt mig om mere i disse år. Mon ikke det er et meget normal gennemsnit?

Din \"kunde\" skulle anskaffe sig et edb-program til at tage den tjans ;o)

Held og lykke næste gang!

Mvh.

Anna

Christina Clark  Identity Verified
Denmark
English to Danish
+ ...
Hvad er vigtigst? Kvalitet eller kvantitet... Aug 1, 2002

Jeg kommer ogs√• ud for kunder, der fors√łger at presse et stort antal ord ned p√• s√• f√• dage som muligt. Personligt overs√¶tter jeg mellem 2000-3000 ord om dagen. Men jeg foretr√¶kker som Anna at overs√¶tte et sted omkring 2000 fremfor 3000, da det i forvejen er belastende at sidde mere end 6-8 timer konstant foran sk√¶rmen, og det er som regel ikke noget de fleste kan klare mere end et par dage i tr√¶k.