Værktøjslinje i IE6.0 næsten forsvundet
Thread poster: Hanne Frederiksen
Hanne Frederiksen
Hanne Frederiksen  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:18
English to Danish
+ ...
Mar 7, 2007

Hej
Er der nogen derude, der har styr på, hvordan man arrangerer menuer, linjer osv. i Internet Explorer ? Jeg kom uforvarende til at trykke på én eller anden knap, og så var der ellers arrangeret om alting. Jeg har dog fået etableret ikonlinjen igen (den med 'frem', 'tilbage', 'foretrukne' osv., men mangler den dér øverste menulinje eller værktøjslinje eller hvad den nu hedder. Den indholdt en række rullemenuer - 'rediger', 'foretrukne' osv. Jeg har prøvet at vælge 'tilpas', m
... See more
Hej
Er der nogen derude, der har styr på, hvordan man arrangerer menuer, linjer osv. i Internet Explorer ? Jeg kom uforvarende til at trykke på én eller anden knap, og så var der ellers arrangeret om alting. Jeg har dog fået etableret ikonlinjen igen (den med 'frem', 'tilbage', 'foretrukne' osv., men mangler den dér øverste menulinje eller værktøjslinje eller hvad den nu hedder. Den indholdt en række rullemenuer - 'rediger', 'foretrukne' osv. Jeg har prøvet at vælge 'tilpas', men der er kun indstillinger for disse hersens ikoner, ikke for den øverste menulinje. Hjælpefunktionen giver ingen hjælp...Har også prøvet at trække og hive og alt det der, men lige meget hjælper det.

På forhånd tak...

OBS. I det tekniske forum kunne jeg intet finde om emnet - jeg har kigget.
Collapse


 
Mette Hansen
Mette Hansen  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:18
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Prøv dette: Mar 7, 2007

Du har sandsynligvis trykket for "fuld skærm". Du vil da se to små kasser for "minimér" ved siden af Luk-knappen. Dem trykker du på, så burde det være normalt igen.
Du kan også bare trykke F11.
HIlsen,
Mette

[Edited at 2007-03-07 15:48]


 
Hanne Frederiksen
Hanne Frederiksen  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:18
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Nej, det er ikke problemet Mar 8, 2007

Tak for din hjælp, men det er ikke det, jeg mener. det er blot en enkelt linje foroven, menulinjen hedder den vel, som ikke længere står tværs hen over skærmen helt foroven (jeg kan dog ane starten af menulinjen helt ude til venstre med et par pile på - men det arrangement kan jeg heller ikke ændre/flytte på).

Utroligt at Windows-hjælpen ikke indeholder hjælp til dette.


 
Jande
Jande  Identity Verified
Australia
Local time: 02:18
Danish to English
+ ...
Er det værktøjsbjælkerne? Mar 9, 2007

Det kunne være "view" "toolbars" (værktøjsbjælke). Klik på værktøjsbjælkerne som du ønsker tilbage.

Jeg ved ikke rigtig om hvad menuerne hedder på dansk, fordi jeg har den engelske en.

Vis du ikke har "view" menuen tryk på [alt] og bogstaverne som er understreget (d.v.s. view toolbars menubar = [alt] vtm). Der kan du tilpasse menuerne.

Ellers brug firefox! Det gør jeg nogle gange, når IE6.0 bliver ødelagde ved hackere.


... See more
Det kunne være "view" "toolbars" (værktøjsbjælke). Klik på værktøjsbjælkerne som du ønsker tilbage.

Jeg ved ikke rigtig om hvad menuerne hedder på dansk, fordi jeg har den engelske en.

Vis du ikke har "view" menuen tryk på [alt] og bogstaverne som er understreget (d.v.s. view toolbars menubar = [alt] vtm). Der kan du tilpasse menuerne.

Ellers brug firefox! Det gør jeg nogle gange, når IE6.0 bliver ødelagde ved hackere.



Jeg har fundet en anden løsning fra nettet men jeg har ikke gjort det før:

Try pressing F11. If that doesn't work read on.

Close any open Internet Explorer and Windows Explorer windows.

Click Start, Run and enter REGEDIT

Go to:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar

There are 3 sub keys: Explorer, ShellBrowser, WebBrowser'

In each of these sub-keys is the entry for ITBarLayout

For IE Toolbars: The WebBrowser Sub-key directly affects IE.
For Windows Explorer Toolbars: The Explorer Sub-key directly affects
Explorer.
The ShellBrowser sub-key may affect IE as well. Its effect on IE and
Windows Explorer is unknown at this time, so if the first option doesn't
work, delete the ITBarLayout value here as well.

Choose the relavent sub-key and right click where it says ITBarLayout and
select Delete.

The deleted value will automatically be recreated for you.

You may want to right click on the main key (above) and select Export. This
will allow you to backup the contents of the whole key, including subkeys.






[Edited at 2007-03-09 02:09]
Collapse


 
Hanne Frederiksen
Hanne Frederiksen  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:18
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Tak ! Mar 9, 2007

Hej og tak for hjælpen.

Det var ikke helt det, du sagde, der skulle til, men det hjalp mig videre til en løsning. Jeg fandt 'view'-knappen (men den var skjult under et tekstikon). Derefter kunne jeg låse værktøjslinjen op og flytte rundt på tingene med 'træk og slip' !!

Herligt.

Tak igen.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Værktøjslinje i IE6.0 næsten forsvundet






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »