Mobile menu

Hvem har erfaring med levering via Quicktime via FTP_
Thread poster: Emilie Fahlenkamp

Emilie Fahlenkamp  Identity Verified
United States
Local time: 08:35
English to Danish
+ ...
May 4, 2007

Hej på listen,

Jeg er forholdsvis ny i faget, og har fået en forespørgsel på en række interviews, der skal omskrives fra video til tekst og oversættes. Nu ville jeg høre, om nogen vil dele deres erfaring på området? Jeg har dels brug for lidt teknisk viden om leveringsformater (er der f.eks. nogen, som kan fortælle mig, hvad 'Quicktime via FTP' er?), dels om hvordan I ville regne betaling ud i dette tilfælde, hvor teksten først skal afskrives og siden oversættes.

På forhånd mange tak for hjælpen,

Emilie Fahlenkamp

Direct link Reply with quote

jmadsen  Identity Verified
Local time: 14:35
QuickTime May 5, 2007

Hej Emilie

QuickTime er et multimedieprogram til afspilning af musik, videoklip osv. udviklet af Apple. Men det kan (nemt og gratis) installeres både på Mac'er og PC'er. (Se http://en.wikipedia.org/wiki/Quicktime).

Jeg kunne ikke forestille mig, at du skulle aflevere oversættelsen i andet end f.eks. Word-format. Men spørg kunden for en sikkerheds skyld. Med FTP mener de nok bare, at du skal downloade samt evt. aflevere filerne via FTP, da videofiler fylder temmelig meget.

Mht. prissætning ville jeg nok tage en timepris for at omskrive teksten fra video til tekst og tage en ordpris for selve oversættelsen. Af nemheds skyld kunne du alternativt tage en timepris for hele baduljen.

Mvh Jørgen

Emilie Fahlenkamp  Identity Verified
United States
Local time: 08:35
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Quicktime May 5, 2007

Hej Jørgen,

Tak for dit svar, det bekræfter nogerlunde det, jeg selv kom frem; så jeg sendte dem en timepris for omskrivning plus min gængse rate pr. ord.

God weekend,

Emilie

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Hvem har erfaring med levering via Quicktime via FTP_

Advanced search

memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs