Prisniveau
Thread poster: Thomas Christensen
Thomas Christensen
Thomas Christensen
Local time: 01:44
German to Danish
+ ...
Jul 31, 2007

Hej. Jeg er nyuddannet, og vil meget gerne arbejde som freelancer. En af de helt afgørende faktorer for succes (og overlevelse!) er naturligvis den rette pris, og jeg har kigget på indlæggene på dette forum, og på nettet (hvor man for det meste skal ringe for et tilbud!), men det er faktisk lidt svært at finde et klart svar! Men siden der er så mange glimrende oversættere forsamlet her, vil jeg lade spørgmålet falde her. Man kan tage Justitsministeriets satser, hvor der regnes med 20,7... See more
Hej. Jeg er nyuddannet, og vil meget gerne arbejde som freelancer. En af de helt afgørende faktorer for succes (og overlevelse!) er naturligvis den rette pris, og jeg har kigget på indlæggene på dette forum, og på nettet (hvor man for det meste skal ringe for et tilbud!), men det er faktisk lidt svært at finde et klart svar! Men siden der er så mange glimrende oversættere forsamlet her, vil jeg lade spørgmålet falde her. Man kan tage Justitsministeriets satser, hvor der regnes med 20,70 kr. pr. 60 anslag for en almindelig tekst, men internationalt er det nok ord, der tælles. Problemet er at omsætte satserne til pris pr. ord. Er det 6, 7, 8 eller mere ord for 60 anslag? Ved lidt hurtigt empirisk arbejde, er jeg kommet frem til ca 8 (for tysk). Er det helt ved siden af? Dermed vil prisen ligge på næsten 2,50 kr. pr. ord! Fra et bestyrelsesmedlem i Translatørforeningen blev jeg for 3 år siden, som studerende, rådet til ikke at tage mindre end 2 kr. pr. ord.

Hvad vil I mene minimumsprisen pr. ord...cirka?

Grunden til at jeg spørger er også, at jeg nødigt vil gå ind og underbyde...det er der nok andre bureauer der gør! Det ville jo være en skidt entré her i Proz;-)
Collapse


 
Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Denmark
Local time: 01:44
English to Danish
+ ...
Høj pris Aug 27, 2007

Hej Thomas