'Scandinavisk' Kudoz
Thread poster: Tina Colquhoun
Tina Colquhoun
Tina Colquhoun  Identity Verified
Local time: 23:05
Danish to English
+ ...
Aug 10, 2007

Jeg ved ikke, om dette er blevet diskuteret før...

Ville det være smart at foreslå, at søgning i Kudoz i kombinationen EN>DA (f.eks.) automatisk også kom med resultater fra svensk og norsk?

Jeg ved godt, at man som medlem kan vælge EN>ALLE ANDRE SPROG, men så får man jo resultater fra alt fra arabisk til århusiansk.

Det ville øge chancerne for at finde noget nyttigt i første søgning i stedet for at skulle sidde og 'trawle' igennem en hel masse
... See more
Jeg ved ikke, om dette er blevet diskuteret før...

Ville det være smart at foreslå, at søgning i Kudoz i kombinationen EN>DA (f.eks.) automatisk også kom med resultater fra svensk og norsk?

Jeg ved godt, at man som medlem kan vælge EN>ALLE ANDRE SPROG, men så får man jo resultater fra alt fra arabisk til århusiansk.

Det ville øge chancerne for at finde noget nyttigt i første søgning i stedet for at skulle sidde og 'trawle' igennem en hel masse information i en ALLE SPROG-søgning.

Eller synes I ikke om den slags al-skandinaviskhed?

Eller findes der en måde man kan gøre dette manuelt???

[Edited at 2007-08-10 10:37]
Collapse


 
Maria Rosich Andreu
Maria Rosich Andreu  Identity Verified
Spain
Local time: 00:05
Member (2003)
Dutch to Spanish
+ ...
endnu en ide... Aug 10, 2007

Måske ville det være et god ide at kunne vælge forskellige sprog?

Det kunne være for eksempel nyttigt for mig at vælge dansk og hollandsk. En anden vil hellere dansk og tysk. Så, jeg ville foreslå at man (evt. som medlem) kunne vælge precies de sprog, som man vil se. Net som i IATE, for eksempel.


 
Michał Herman
Michał Herman
Poland
Local time: 00:05
Swedish to Polish
+ ...
medet god ide Aug 10, 2007

Det skulle säkert vara himmla enklare med flera våra problem om en sådan option fanns. Flera uttryck i skandinaviska språk är ju likna.
Toppen!


 
Erik Hansson
Erik Hansson  Identity Verified
Germany
Swedish
+ ...
En mycket bra idé Aug 10, 2007

Hej Tina!

Det låter som en mycket bra idé och vore säkert ett bra stöd även inom andra språkkombinationer, t.ex. engelska-polska/tjeckiska/slovakiska, eller andra snarlika språk (t.ex. språken i f.d. Jugoslaven).

Frågan är om ProZ-servrarna tekniskt sett klarar av att hantera en KudoZ-fråga som ska leta upp begrepp i flera olika målspråk. Dessutom finns det kanske en smärtgräns om det tar för lång tid innan resultaten visas (om det rör sig om många
... See more
Hej Tina!

Det låter som en mycket bra idé och vore säkert ett bra stöd även inom andra språkkombinationer, t.ex. engelska-polska/tjeckiska/slovakiska, eller andra snarlika språk (t.ex. språken i f.d. Jugoslaven).

Frågan är om ProZ-servrarna tekniskt sett klarar av att hantera en KudoZ-fråga som ska leta upp begrepp i flera olika målspråk. Dessutom finns det kanske en smärtgräns om det tar för lång tid innan resultaten visas (om det rör sig om många språk).

Hur som helst vore det värt att fråga ansvarig inom ProZ.

Hilsner
Erik
Collapse


 
Mette Stroander
Mette Stroander  Identity Verified
Local time: 00:05
Danish to Italian
+ ...
"hide this language" Aug 13, 2007

Hej,
bare et forslag: i min profil har jeg tilfoejet svensk og norsk og saa trykket paa "hide" saa det ikke kan ses paa min profil.
Paa denne maade kan jeg baade se spoergsmaal, forum, og andet paa svensk og norsk.
Det fungere!
Ha' en god dag
Mette


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


'Scandinavisk' Kudoz






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »