https://www.proz.com/forum/dutch/114101-vertalingbloopers_.html

Off topic: Vertalingbloopers !
Thread poster: Sacha TOUW
Sacha TOUW
Sacha TOUW
Local time: 12:25
Dutch to French
Aug 31, 2008

Ik kwam onlangs de volgende vertaling tegen op een pak vruchtensap van het merk "Champion".

De Franse tekst (mbt. voedingswaarde) : "Calcul réalisé pour une personne dont les Apports Journaliers Recommandés sont de 1900 kcal"

De tekst werd als volgt vertaald in het Nederlands : "Berreking die voor een persoon wordt verwezenlijkt, van wie de Dagelijkse Inbreng de Aangetekende brieven 1900 kcal bedragen".

Ongeloofelijk dat een bedrijf zoals Champion met m
... See more
Ik kwam onlangs de volgende vertaling tegen op een pak vruchtensap van het merk "Champion".

De Franse tekst (mbt. voedingswaarde) : "Calcul réalisé pour une personne dont les Apports Journaliers Recommandés sont de 1900 kcal"

De tekst werd als volgt vertaald in het Nederlands : "Berreking die voor een persoon wordt verwezenlijkt, van wie de Dagelijkse Inbreng de Aangetekende brieven 1900 kcal bedragen".

Ongeloofelijk dat een bedrijf zoals Champion met miljoenenomzet genoeg neemt met hetzij een zeer slechte vertaler of erger nog een automatisch vertaalprogramma. Gezien de vertaalfout, denk ik dat het laatste het geval is.

Het leek me leuk om hier een topic te openen met andere vertaalbloopers !!
Collapse


 
Sven De Clercq
Sven De Clercq
Belgium
Local time: 12:25
German to Dutch
+ ...
Hot key Jan 19, 2009

Op de doos van een toetsenbord las ik eens dat 'hot key' door 'hete toets' werd vertaald...

 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:25
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
batterijen laag Feb 27, 2009

Vermoedelijk dezelfde fabrikant als van de bijdrage hierboven: bij mijn vorige toetsenbord / muis kreeg ik bij een lege batterij altijd de melding
"De batterijen van uw muis zijn laag".
Zijn ze ook, zeker vergeleken met de Mount Everest!



Hoort niet echt in dit onderwerp thuis, maar toch lachen: machinevertalin
... See more
Vermoedelijk dezelfde fabrikant als van de bijdrage hierboven: bij mijn vorige toetsenbord / muis kreeg ik bij een lege batterij altijd de melding
"De batterijen van uw muis zijn laag".
Zijn ze ook, zeker vergeleken met de Mount Everest!



Hoort niet echt in dit onderwerp thuis, maar toch lachen: machinevertalingen:
http://www.articlegarden.com/nl/Article/Enjoy-Bike-Riding-With-Safe/72522
Geniet van het Berijden van de Fiets met Brandkast





Bij hun duurzame citaten tonen ze hun inspiratiebronnen, onder andere:
Het „begin door te doen wat, dan noodzakelijk is wat mogelijk is, en plotseling u doet onmogelijk.“
- St. Francis van Assisi


Ze komen inderdaad tot onmogelijke vertalingen, maar ik geloof niet dat Franciscus bedoelde dat je kippenFransiscus moet gaan produceren.
Collapse


 
NMR (X)
NMR (X)
France
Local time: 12:25
French to Dutch
+ ...
Schitterende site Feb 27, 2009

Het tabblad "Winst van het schrijven" is een model van hoe het niet moet:

---------

Schrijf Uw Manier te profiteren!
Als u een ondernemer bent, is de kleine bedrijfseigenaar, enthousiaste knutselaar of u geplakt bij de „behoefte om“ stadium te zijn en weet niet hoe te zich vooruit bewegen het om geld met artikelen eigenlijk te maken ......... Dan hebt u aan inschrijving voor de artikel marketing e-cursus nodig die door Bonnie PB Davis wordt geschreven.
<
... See more
Het tabblad "Winst van het schrijven" is een model van hoe het niet moet:

---------

Schrijf Uw Manier te profiteren!
Als u een ondernemer bent, is de kleine bedrijfseigenaar, enthousiaste knutselaar of u geplakt bij de „behoefte om“ stadium te zijn en weet niet hoe te zich vooruit bewegen het om geld met artikelen eigenlijk te maken ......... Dan hebt u aan inschrijving voor de artikel marketing e-cursus nodig die door Bonnie PB Davis wordt geschreven.

„Schrijf Uw Manier te profiteren - de Marketing met Artikelen Gemaakt wordt Eenvoudig“ geleverd per e-mail elke andere dag zestig dagen en omvat 30 lessen.

Schrijf Uw Manier te profiteren omvat

Les 1 - Overzicht van de Marketing van het Artikel
Les 2 - de Voordelen van de Marketing van het Artikel
Les 3 - wat over Dubbele Inhoud?

----------

De trieste kant van het verhaal betreft al die werkloze particulieren en op het ogenblik hun cv door Google e.d. in het Engels laten vertalen.
Collapse


 
Tine Wuyts
Tine Wuyts
Belgium
Local time: 12:25
Dutch to English
+ ...
taalblooper Jun 19, 2009

Kijk ook maar een keer op de producten die je kunt kopen in Aldi...

Foto: http://photos1.blogger.com/blogger/6927/1287/1600/milsani0001.0.jpg


 
Philippe Vukojevic
Philippe Vukojevic  Identity Verified
Local time: 12:25
Flemish to French
+ ...
En als de Nederlandse tekst ook al te wensen overlaat... Jun 29, 2009

dan krijg je voor schoonmaakster ('kuisvrouw') als Franse vertaling "femme chaste".

 
Susanne Bittner
Susanne Bittner  Identity Verified
Local time: 12:25
English to German
+ ...
Beratungsroute Jun 29, 2009

Hoe zelfs een woord al mis kan gaan - gezien op de snelweg bij Hengelo. Als daar geen file van komt, van al die Duitsers die niet meer weten waarheen Rijkswaterstaat ze wil sturen. Trouwens komt meteen over de grens een hele grote mooie reclamepaal, waarop staat ,Küchen - Keuken', dat is in dezelfde categorie.

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Vertalingbloopers !






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »