Mobile menu

Nederlandse spellchecker voor Office 2007
Thread poster: Anne Lee

Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 03:22
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
Dec 13, 2008

Voor Office 2003 kon je een CD-rom kopen met Microsoft Proofing Tools waarop een heleboel talen bij elkaar stonden die Word kon gebruiken voor de spellcheck en thesaurus. Maar nu ik op mijn nieuwe computer Office 2007 gebruik zit ik zonder Nederlandse spellchecker op mijn desktop. Moet nu al mijn teksten nakijken op de laptop. Het hoeft geen verbazing dat deze versie van Office 2007 niet verenigbaar is met de 2003 Proofing Tools.

Weet iemand soms
1) of ik het elektronische Groene Boekje of de inhoud van mijn elektronische Vandale kan toevoegen aan Microsoft Office als database voor de spellcheck, ofwel
2) waar ik een Nederlandse spellchecker kan bestellen die werkt met Office 2007?

Direct link Reply with quote

Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 19:22
English to Dutch
+ ...
Language Pack Dec 14, 2008

Hi Anne Lee

De Nederlandse spellchecker van Office 2007 maakt tegenwoordig deel uit van het Nederlandse Language Pack dat je voor zo'n 30 Euro bij Microsoft kunt kopen (25 Dollar in de VS).

Met een truckje krijg je de Office 2003 Spellchecker trouwens onder Office 2007 weer aan de praat. Als je Office 2003 in de minimaalste versie, maar mét Nederlandse taalhulpmiddelen installeert en dan Office 2007 als upgrade eroverheen, dan staat de NL spellingcontrole gewoon ter beschikking. Is natuurlijk wel een gedoe, dus die 30 Euro zijn goed besteed.

Je kunt trouwens je bewerkte Word woordenboek gewoon editeren, kopiëren en samenvoegen. Ik gebruik een Duitse versie van Word, dus heet dit Benutzer.dic, maar ik neem aan dat het in het Nederlands User.dic heet. Deze lijst met woorden die je in de loop van de tijd hebt toegevoegd, kun je gewoon openen met het kladblok en dan naar believen bewerken.

Succes!

Anne Lee wrote:

2) waar ik een Nederlandse spellchecker kan bestellen die werkt met Office 2007?

Els Spin  Identity Verified
Netherlands
Local time: 04:22
Dutch to English
+ ...
Groene boekje geen probleem Dec 15, 2008

Hoi Anne Lee!

Ik heb het Groene Boekje als invoegtoepassing standaard in mijn Word 2007 (met Vista)staan, en de spellchecker levert geen enkel probleem op.
Het is gewoon de CDRom die bij het Groene Boekje zelf zat. Maar volgens mij kun je hem ook los kopen: hij is ontwikkeld door Polderland, www.polderland.nl.

Daar hebben ze trouwens ook de NL Proofing Tools voor 2007.

Succes!
Els

[Edited at 2008-12-15 23:08 GMT]

Wolfgang Jörissen  Identity Verified
Belize
Member
Dutch to German
+ ...
Polderland Dec 16, 2008

De link is www.polderland.biz Lijkt een populaire domeinnaam.

Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 03:22
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Dankjewel, iedereen. Dec 16, 2008

Marinus, ik kon het Nederlandse Language Pack wel zien op de Amerikaanse Microsoft site, maar niet op de Britse Microsoft site, wat ik onbegrijpelijk vind. Op mijn email aan Microsoft kwam trouwens geen antwoord. Ik zal Polderland eens proberen; dat lijkt me een goede oplossing.

Groetjes,

Anne

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Nederlandse spellchecker voor Office 2007

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs