Wat is een Vrijhof?
Thread poster: Anne Lee

Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 19:59
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
Aug 18, 2003

Kan iemand me zeggen wat een Vrijhof is? De nu nog bestaande Vrijhoven schijnen culturele centra te zijn, maar ik weet niet of dit de originele betekenis van het woord is, dan wel een hedendaagse benutting van die gebouwen. De Grote Vandale schijnt het woord ook niet te kennen. Kent iemand een website voor oudere Nederlandse woorden die niet meer in de Vandale staan?

Direct link Reply with quote

Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 20:59
Member
English to Dutch
+ ...
(historisch) vrije boerderij, meierij Aug 18, 2003

Anne Lee wrote:

Kan iemand me zeggen wat een Vrijhof is? De nu nog bestaande Vrijhoven schijnen culturele centra te zijn, maar ik weet niet of dit de originele betekenis van het woord is, dan wel een hedendaagse benutting van die gebouwen. De Grote Vandale schijnt het woord ook niet te kennen. Kent iemand een website voor oudere Nederlandse woorden die niet meer in de Vandale staan?

Vond ik terug in mijn oude Van Vandale (1970)

Ga misschien ook eens naar:

http://gemeentearchief.tilburg.nl/receptie/hisdie/ontluikend.htm

Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 19:59
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Bedankt, Evert. Aug 18, 2003

Bedankt voor de uitleg. Dat lost mijn vraag op.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Wat is een Vrijhof?

Advanced search

LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs