Off topic: Voor mensen- en dierenvrienden
Thread poster: Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 20:36
Member
English to Dutch
+ ...
Nov 19, 2003

Ik heb even getwijfeld of ik dit hier wel zou posten (indien we dat allemaal zouden gaan doen...), maar vooruit dan maar, ik doe er geen mens kwaad mee, en het betreft eigenlijk een initatief dat in het VK werd genomen en enkele jaren geleden door Nederland werd overgenomen.
Soms hebben ze daar blijkbaar toch wel goede ideeën

Ik mag graag kijken naar uitzendingen waarin Martin Gaus het opneemt voor beestjes al
... See more
Ik heb even getwijfeld of ik dit hier wel zou posten (indien we dat allemaal zouden gaan doen...), maar vooruit dan maar, ik doe er geen mens kwaad mee, en het betreft eigenlijk een initatief dat in het VK werd genomen en enkele jaren geleden door Nederland werd overgenomen.
Soms hebben ze daar blijkbaar toch wel goede ideeën

Ik mag graag kijken naar uitzendingen waarin Martin Gaus het opneemt voor beestjes allerhande.

Onlangs was er een herhaling van een programma over Brooke Hospital in Egypte en jawel, toen er op het einde van de uitzending werd gevraagd of we misschien ook een duit in het zakje wilden doen, ben ik meteen naar www.brooke.nl gesurft en sindsdien sponsor ik nu ook een paar ezels en paarden (en hun eigenaars) in Egypte, Jordanië, Pakistan en Indië.

Ik heb begrepen dat ook Martine (Etienne) en Chantal (Henno) inmiddels donateurs zijn geworden.
Wie voelt zich nog geroepen?

Tot voor kort zou je er een paar honderd aflaten voor in ruil hebben gekregen
Collapse


 
Martine Etienne
Martine Etienne  Identity Verified
Belgium
Local time: 20:36
Member
English to French
+ ...
Ik was ontroerd Nov 19, 2003

Ik ben , iedereen weet het, een paarliehebber, Ik hou ook veel van ezels, honden, katten,.... maar ook van mensen, kinderen...

Ik was ontroerd omdat in deze landen, voelen de paarden zich niet goed maar de mensen ook niet. En soms, als mijn de paarden helpt niet te sterven, heeft de mens nog één hoop te kunnen werken, en bijgevolg ook te kunnen leven.

Armoede is ook voor dieren.
Hier proberen deze mensen dieren te redden die hun plaats in de samenleving hebben a
... See more
Ik ben , iedereen weet het, een paarliehebber, Ik hou ook veel van ezels, honden, katten,.... maar ook van mensen, kinderen...

Ik was ontroerd omdat in deze landen, voelen de paarden zich niet goed maar de mensen ook niet. En soms, als mijn de paarden helpt niet te sterven, heeft de mens nog één hoop te kunnen werken, en bijgevolg ook te kunnen leven.

Armoede is ook voor dieren.
Hier proberen deze mensen dieren te redden die hun plaats in de samenleving hebben als werker, om de mensen te vervoeren, om kar te trekken. De mensen schijnen zo gelukkig te zijn als hun dier zich beter voelt.

Niets te maken met mijn paarden die twee dekens op de rug hebben en snoepen alle dagen krijgen.



[Edited at 2003-11-19 15:05]
Collapse


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 20:36
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Goed voorbeeld doet goed volgen, en soms ook geld Aug 20, 2004

Eerlijk gezegd heb ik die toestand van Martin Gaus niet gevolgd en heb ik niet gedoneerd. Had misschien best gemogen voor die beestjes, zeker ook daar ik in ezels en werkpaarden soms onze soortgenoten meen te herkennen.

Iets anders: een paar maanden geleden had ik de grote eer 39 woorden tabaksreclame te mogen proeflezen (voor een relatief veel te hoog bedrag, want ik vraag gewoon mijn minimumtarief van 50 Euro voor een verdwaalde klant).
Nou houd ik al niet van te opdringerig
... See more
Eerlijk gezegd heb ik die toestand van Martin Gaus niet gevolgd en heb ik niet gedoneerd. Had misschien best gemogen voor die beestjes, zeker ook daar ik in ezels en werkpaarden soms onze soortgenoten meen te herkennen.

Iets anders: een paar maanden geleden had ik de grote eer 39 woorden tabaksreclame te mogen proeflezen (voor een relatief veel te hoog bedrag, want ik vraag gewoon mijn minimumtarief van 50 Euro voor een verdwaalde klant).
Nou houd ik al niet van te opdringerige reclame, en reclame voor tabak, daar had ik helemaal geen zin in en wilde er eigenlijk niet aan verdienen. Nadat ik al eens had geopperd dat er beslist betere reclameschrijvers waren dan ik en ik eigenlijk weinig tijd had, begon het manneke aan de andere kant van de lijn me te overladen met complimenten, ik zou immers een goede reclameschrijver en proeflezer zijn, want aanwezig in hun gegevensbank. ZO!
!
!?
?
?????!

Ik denk "discussie staken en maar ff gauw doen, dan ben ik van 'm af, en ik geef het geld wel aan het Koningin Wilhelmina Fonds (kankeronderzoek)". Niet dat ik hier een discussie over het roken wil starten, of iemand op zijn zenuwen wil zitten. Wie discussies over roken wil, gelieve zich naar het Duitse forum te begeven en aldaar "rauchen" in het zoekvenster te typen. Daar vertellen ze elkaar ongezouten en met veel graagte de waarheid over zoiets. Zouten zou ook nergens nodig voor zijn, want de ene helft is al gerookt en de andere helft uitgekookt. Geconserveerd en smaakvol, je blijft lachen soms.

Afijn, het manneke (VS) belde me een half uur later opgetogen terug dat hij het rond had kunnen krijgen met de boekhouding: het scheen dat je dollars kon omrekenen naar Euros, en ze hadden tot overmaat van gelukzaligheid ook nog eens een kantoor in Engeland.
Opluchting hè?
En dan begint natuurlijk de fax te rammelen en moet je een partij formulieren doorspitten om uit te zoeken wat voor categorie non-US-resident beneficial owner je nou eigenlijk wel of niet bent volgens Greenspan (of was het Greenpeace).

Die 7 slogans met in totaal 39 woorden proeflezen was leuk en ik kon er ook wel wat inspiratie in kwijt. Niet veel, want ze waren gewoon goed. En het geld was snel binnen.

Geld maakt niet gelukkig, maar wat je er voor kopen kunt wel (zegt men).
Het KWF accepteert echter geen goed, daarom heb ik het geld maar overgemaakt.
Wat voor geld geldt, geldt volgens mij ook voor goed.
Eind goed, al goed.


Ja, ik weet het ook wel "laat uw linker hand niet weten wat uw rehter hand geeft", maar bij doneren via het internet heb je twee handen nodig, en het is zaliger te geven dan te nemen.

[Edited at 2004-08-21 15:51]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Voor mensen- en dierenvrienden






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »