Mobile menu

hetnet-gebruikers
Thread poster: Channa Montijn

Channa Montijn  Identity Verified
Netherlands
Local time: 04:14
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Jul 26, 2004

Hallo allemaal

Omdat dit alleen voor gebruikers van Hetnet van toepassing is, schrijf ik dit even in het Nederlands.
Vandaag ontving ik een e-mail in het Engels waarin werd vermeld dat via mijn e-mailadres spam wordt verspreid. In de bijlage zou dan "de oplossing voor dit probleem" worden aangegeven. Ik beschik over Symantec antivirus en een e-mail scan bij Hetnet, maar toch kwam deze mail door...
De bijlage heb ik gelukkig niet geopend (misschien zou ik dan een waarschuwing hebben gekregen), maar ik heb wel navraag bij Hetnet gedaan en dit is dus een "nep"-bericht (ik weet niet wat er zou gebeuren als je de bijlage wel zou openen).
Overigens waarschuwt Translators Cafe ook voor dit soort nepberichten bij de melding van opdracht.
Ik dacht, ik meld het toch maar even!

groetjes

[Edited at 2004-07-26 16:09]

Direct link Reply with quote

avsie  Identity Verified
Local time: 04:14
English to French
+ ...
Sorry for the reply in English ;-) Jul 27, 2004

(writing in Dutch so early in the morning isn't good for my health)

You can see that HetNet isn't the only provider who has been "spoofed" http://www.proz.com/topic/23304

Surprisingly, nothing in my Planet inbox... yet!

Thanks for the warning!

Direct link Reply with quote

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

hetnet-gebruikers

Advanced search

SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs