https://www.proz.com/forum/dutch/27688-herkent_iemand_dit_virusprobleem.html

Herkent iemand dit virusprobleem...?
Thread poster: Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 16:19
English to Dutch
+ ...
Dec 17, 2004

Beste allemaal,

Gisteren (16.12.04) heb ik op advies van de klantendienst van Symantec en na een security check op de Symantec website Norton Internet Security 2005 gekocht en volledig volgens het boekje geïnstalleerd om aanwezige Trojaanse paarden en advertentiesoftware weg te werken. De advertentiesoftware
zit er nog. Wordt weliswaar gedetecteerd, en gloednieuwe NIS2005 stelt voor ze
automatisch te verwijderen, maar slaagt daar niet in.
Na nog maar eens een ful
... See more
Beste allemaal,

Gisteren (16.12.04) heb ik op advies van de klantendienst van Symantec en na een security check op de Symantec website Norton Internet Security 2005 gekocht en volledig volgens het boekje geïnstalleerd om aanwezige Trojaanse paarden en advertentiesoftware weg te werken. De advertentiesoftware
zit er nog. Wordt weliswaar gedetecteerd, en gloednieuwe NIS2005 stelt voor ze
automatisch te verwijderen, maar slaagt daar niet in.
Na nog maar eens een full system scan is deze ochtend opnieuw het
volgende gevonden:
geïnfecteerd bestand: pjlmaa.dll
kwaadaardige code: Adware.MainSearch
melding: advertentiesoftware gevonden
Locatie: C:\WINDOWS\system32

Dit leidt ertoe dat de startpagina van Internet Explorer ( standaard
"about blank") is vervangen door een pagina met koppelingen die
allemaal leiden naar http://oz.msie.tv/search.php
In de map "vandaag" van IE staat dan deze map: vv3.s13.topx (vv3.s13.topx.cc) met allemaal html bestanden, die zich niet door NIS2005 laten scannen.

Weet iemand of bestand pjlmaa.dll (dateert van 10.12.04) verwijderd mag worden?
Heeft iemand een andere oplossing (behalve Symantec contacteren; ik wacht al op antwoord van hun kant, maar dat duurt láng...)

Bedankt !

[Edited at 2004-12-17 14:10]
Collapse


 
Youp Kila
Youp Kila  Identity Verified
Belgium
Local time: 16:19
English to Dutch
+ ...
AdAware of Spy-bot al geprobeerd? Dec 17, 2004

Beste Joop,

Ik heb op mijn computer géén pmjlaa.dll zitten. Maar dat zegt op zich nog niks, want in weet niet met welk OS je werkt. XP? 2000? 98? 95? Je zou die dus weg moeten kunnen halen. Je kunt ook eerst de twee in de titel genoemde progs (gratis!) kunnen downloaden. Die zoeken specifiek naar dergelijke "shit"-bestanden en je kan ze daar ook mee wegkrijgen. Toen ik ze voor het eerst gebruikte stond ik versteld van de hoeveelheid rommel die ongemerkt op m'n computer verzeild w
... See more
Beste Joop,

Ik heb op mijn computer géén pmjlaa.dll zitten. Maar dat zegt op zich nog niks, want in weet niet met welk OS je werkt. XP? 2000? 98? 95? Je zou die dus weg moeten kunnen halen. Je kunt ook eerst de twee in de titel genoemde progs (gratis!) kunnen downloaden. Die zoeken specifiek naar dergelijke "shit"-bestanden en je kan ze daar ook mee wegkrijgen. Toen ik ze voor het eerst gebruikte stond ik versteld van de hoeveelheid rommel die ongemerkt op m'n computer verzeild was geraakt.

Je kan natuurlijk ook overstappen op Linux, (Linspire bijv.) dan heb je veel minder van dit soort problemen. Maar wel andere.
Veel geluk.
Youp
Collapse


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 16:19
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
OS is Win XP Pro SP1 Dec 17, 2004

Ik heb nog 2 andere pc's met identiek dezelfde cinfoguratie en daar is dat bestand pjlmaa.dll ook niet op te vinden...

Youp Kila wrote:

Beste Joop,

Ik heb op mijn computer géén pmjlaa.dll zitten. Maar dat zegt op zich nog niks, want in weet niet met welk OS je werkt. XP? 2000? 98? 95? Je zou die dus weg moeten kunnen halen. Je kunt ook eerst de twee in de titel genoemde progs (gratis!) kunnen downloaden. Die zoeken specifiek naar dergelijke "shit"-bestanden en je kan ze daar ook mee wegkrijgen. Toen ik ze voor het eerst gebruikte stond ik versteld van de hoeveelheid rommel die ongemerkt op m'n computer verzeild was geraakt.

Je kan natuurlijk ook overstappen op Linux, (Linspire bijv.) dan heb je veel minder van dit soort problemen. Maar wel andere.
Veel geluk.
Youp


 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 16:19
Member
English to Dutch
+ ...
Hitmanpro? Dec 17, 2004

Probeer eens met de gratis software op www.hitmanpro.nl...
Mooi en handig programma!


 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 16:19
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Totaal onbekende dll Dec 17, 2004

Youp Kila wrote:

Beste Joop,

Ik heb op mijn computer géén pmjlaa.dll zitten.



Ik ook niet. En 0 treffers in Google. Gooi dat bestand gerust weg.

Succes,
Gerard


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 16:19
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Opgelost! Dec 18, 2004

Gerard de Noord wrote:

Youp Kila wrote:

Beste Joop,

Ik heb op mijn computer géén pmjlaa.dll zitten.



Ik ook niet. En 0 treffers in Google. Gooi dat bestand gerust weg.

Succes,
Gerard

Evert, Youp, Gerard,

Bedankt, het bestand is gewist en alles werkt weer normaal. Ik heb ook ad-aware se personal geïnstalleerd op de 3 pc's en in totaal 376 malwares en andere troep kunnen wissen! Bijzonder vreemd dat Norton dat niet pakt en een gratis pakketje wel!

Joop


 
Jim Turner
Jim Turner  Identity Verified
Netherlands
Local time: 16:19
Dutch to English
Norton Dec 19, 2004

Ik heb dit weekend precies dezelfde probleem gehad. Tot nu toe heeft Norton altijd alles opgevangen, maar ineens werd ik ook bestoken met adware. Updaten van Norton heeft niet geholpen. Ik heb ook Adaware gedownload en alles is netjes opgespoord en gewist. Ik denk dat de spammers een gaatje gevonden hebben in de bescherming van Norton.

mvg, Jim


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Herkent iemand dit virusprobleem...?






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »