Mobile menu

VID-programma: hoe je "Verified member" of "Verified site user" wordt.
Thread poster: Henk Peelen

Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 15:23
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
Jan 11, 2007

Wanneer je bovenstaande aanduiding nog niet op je Proz profielpagina vindt, maar je wel een verified member of user zou willen worden, heb ik heuglijk nieuws voor je. Op de Breda powwow kan ik "bemiddelen". (Daarna trouwens ook). Met zo'n "Verified nog wat" vermelding hebben de klanten meer vertrouwen in de werkelijke bedoelingen van je bureautje.

Zie ook
http://www.proz.com/faq/qa
http://www.proz.com/powwow/1036
Je achternaam moet dus duidelijk in je proz profielnaam staan, en je moet een geldig identiteitsbewijs met pasfoto bj je hebben (bij voorkeur weet je ook de URL van je profielpagina ( www.proz.com/pro/123456789 )

Pssst: dat van dat klantenvertrouwen is natuurlijk onzin, het is gewoon een middeltje van proz om iedereen onder controle te krijgen. Op de powwow proberen een aantal dames je dronken te voeren, je een fraai liefdadigheidsverhaal voor te schotelen en je je handtekening te ontfutselen. Vervolgens verschijnen twee vaag schuifelende heerschappen in een kobaltgrijze citroën. Ze willen graag je identiteitsbewijs zien en controleren ondertussen je mondelinge en sgrifteleike taalvaardigheden. Na overleg met het hoofdkwartier wordt eventueel je lidmaatschap op onverklaarbare wijze beëindigd of constateert het ziekenhuis zondagmorgen dat iemand een pilletje in je cola of zalmsalade heeft gestopt ... Trap er dus niet in!

Veiliger is de andere methode te gebruiken: iets bij Proz betalen met je kredietkaart of met Paypal. Verder zijn er natuurlijk meer mensen die kunnen "bemiddelen" voor het VID-programma. Minimaal Dave Calderhead en de moderatoren, denk ik. Over hun connecties en "verhoormethoden" is echter niets bekend ....

[Edited at 2007-01-11 09:23]

Direct link Reply with quote

Stephanie Wloch  Identity Verified
Germany
Member (2003)
Dutch to German
timeline Jan 11, 2007

Henk Peelen wrote:
Met zo'n "Verified nog wat" vermelding hebben de klanten meer vertrouwen in de werkelijke bedoelingen van je bureautje.
Dat ist nog maar de vraag.

Maar de Proz staff is nog wat van plan in de toekomst.
, dat dit haakje op meerder plekken prominent in beeld komt.

Buiten dat: duurt het op het moment erg lang voordat het haakje echt krijgt. Ook wanneer het tijdens een Powwow (met in person) geschiedt.
http://www.proz.com/faq/qa#qa_vid_timeline
"3. What is the timeline for the VID program?
It will take several months for the identities of a significant percentage of the ProZ.com community to be verified. Until that time, no special advantages will be given to users with verified identities."

Netherlands
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Staf breken over de Proz staff? Jan 11, 2007

Ik weet dat jij als advocaat meestal dichter bij de rechter bent dan menig dichter, maar doet dat je rechter voor de zaak uitkomen?

Ik neem aan dat jij aandringt op bezinning over met name het feit dat Proz kort geleden een Trados-topfiguur heeft aangetrokken en dat er via derden informatie openbaar wordt dat Proz aan zijn klanten aan outsourcer-kant een dienstenpakket aanbiedt waarvoor ze 1,75 tot 20 kdollar op jaarbasis vragen.
In de zoute drop, oliebollen en hopjesvla-draad heb ik een koppeling staan van het mediabericht dat melding maakt van de automatisering binnen de Proz-machine en de prijzen die ze voor hun producten vragen.
Een aantal mensen vermoedt dat Proz veel te veel geld uit de koppelbaas-functie haalt.

Niet dat ik er op zich wat mee heb te maken, maar
1) is het inderdaad zo dat ze er onredelijk veel aan verdienen?
2) helpt het echt veel om een minder compleet en minder transparant Proz-profiel te hebben?

Het eerste is misschien moeilijk te beantwoorden. Ze hebben uiteraard ook veel kosten, omdat ze steeds nieuwe dingen ontwikkelen. In het mediabericht worden ze volgens mij geprezen om hun innovatieve aanpak, die de kosten in het totale vertaalproject in feite verlagen door de vertaalwereld transparant te maken en veel onbekend talent boven water halen.
Voor het tweede punt zou ik zeggen: nee. Wat wel helpt, is helemaal vertrekken. Dan snij je weliswaar jezelf in de vingers en ben je aangewezen op soortgelijke sites (zie bijvoorbeeld http://vertalen.startpagina.be/ ), die over het algemeen minder bieden, maar dan bestrijdt je dat zo'n koppelbaas te veel geld ertussnuit haalt. Nog beter is een concurrerende site te maken die even compleet, interactief en levendig is, maar dan ben je wel even bezig.

Ik zie het bewijs voor het probleem niet zo, en volgens mij zijn de voordelen groter (goede site, veel mogelijkheden voor mensen in landen met weinig koopkracht, meer transparantie in de markt, betere prijs/prestatieverhouding van de vertaalwereld als geheel). Ik vermoed dat Proz het binnegehaalde vemrogen voldoende actief en effectief omzet in nieuwe producten die de vertaalwereld ten goede komen.

Stephanie Wloch  Identity Verified
Germany
Member (2003)
Dutch to German
Staf breken? Ik geloof mijn klomp breekt. Jan 11, 2007

Waar heb je het nou dan weer over?
Ik geef alleen maar dat weer wat de Proz-mensen zelf geschreven heben.
Zaterdag tijdens de Powwow trakteer ik jou op een warme melk met honing.
De groeten
Steffi

Netherlands
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Haakje niet in de haak? Jan 11, 2007

Tuliparola wrote:

...
Maar de Proz staff is nog wat van plan in de toekomst.

Buiten dat: duurt het op het moment erg lang voordat het haakje echt krijgt.
...

Er is in ieder geval wel een aantal mensen dat moeite heeft met het feit dat Proz aan twee kanten geld vraagt voor de site, die toch in feite een grote, automatisch exploiteerbare gegevensbank is, vandaar dat ik meende dat bovenstaande opmerking enige bedachtzaamheid weerspeigelde.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom dat haakje zo lang duurt, hoewel ik ook niet geloof dat het haakje erg belangrijk is.

Tuliparola wrote:

...
Zaterdag tijdens de Powwow trakteer ik jou op een warme melk met honing.
...

Dat gaat goed!
Gratis lift, bier, melk met honing, en overnachting. Kan niet beter! Nog effe en je krijgt geld toe voor een powwow!

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

VID-programma: hoe je "Verified member" of "Verified site user" wordt.

Advanced search

SDL Trados Studio 2017 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2017 helps translators increase translation productivity whilst ensuring quality. Combining translation memory, terminology management and machine translation in one simple and easy-to-use environment.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs