https://www.proz.com/forum/dutch/70368-gefeliciteerd_met_het_nieuwe_prinsesje.html

Off topic: Gefeliciteerd met het nieuwe prinsesje!
Thread poster: Henk Peelen
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 03:56
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Apr 11, 2007

Het oranjeblauwe bloed kruipt waar het niet gaan kan: alweer een meisje!
Met de verhouding van vier vrouwen op een man, lijkt het wel een powwow.

Ze trekt ook een gezicht alsof ze eens flink over lage tarieven wil gaan klagen:
http://www.koninklijkhuis.nl/content.jsp?objectid=17933


 
Maaike van Vlijmen
Maaike van Vlijmen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 03:56
Member (2009)
Italian to Dutch
+ ...
Naam? Apr 11, 2007

Ja, wéér een meisje! En dan nu de hamvraag: hoe zal ze heten? Apathia, Anorexia, Ammehoela...??? Suggesties?
Ik zou het wel leuk vinden als ze gewoon eens Miep zou heten, of Jannie. Maar dat zit er vast niet in...


 
slagboom
slagboom  Identity Verified
Local time: 03:56
German to Spanish
+ ...
In memoriam
Vlag in top Apr 11, 2007

Nederlanders in Duitsland leven mee! Inmiddels
hangt hier de tricolore met wimpel in top. Es kijken of onze Duitse buren en de passanten dit wel "salonfähig" vinden. Maar ik denk maar, na de WM 2006 kan er op "vlaggengebied" weer heel veel in Duitsland. Dus waarom zou ik mijn oerhollandse feestvreugde nu in toom houden?
Weet iemand hoe je oranje muisjes maakt? Die zijn hier niet te koop en ik zou morgen graag beschuit met muisjes tracteren. De beschuitjes zijn hier vierkant. Maar da
... See more
Nederlanders in Duitsland leven mee! Inmiddels
hangt hier de tricolore met wimpel in top. Es kijken of onze Duitse buren en de passanten dit wel "salonfähig" vinden. Maar ik denk maar, na de WM 2006 kan er op "vlaggengebied" weer heel veel in Duitsland. Dus waarom zou ik mijn oerhollandse feestvreugde nu in toom houden?
Weet iemand hoe je oranje muisjes maakt? Die zijn hier niet te koop en ik zou morgen graag beschuit met muisjes tracteren. De beschuitjes zijn hier vierkant. Maar dat "maakt niets".
Collapse


 
avantix
avantix  Identity Verified
Netherlands
Local time: 03:56
German to Dutch
+ ...
In memoriam
Help...! Apr 11, 2007

Maaike Anne wrote:


Ik zou het wel leuk vinden als ze gewoon eens Miep zou heten, of Jannie. Maar dat zit er vast niet in...



Igittigit... daarvan gaan nou de haren op mijn rug steil overeind staan. Als we dat vrijdag te horen krijgen ga ik spontaan emigreren!

Overigens, ik gok op Anastasia - hebben we sinds het einde van de tsarentijd niet meer gehad (ja, ja, ik weet dat dat ietsje verder naar het oosten was).


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 03:56
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
SITE LOCALIZER
Het zal best wel weer zo'n A.......ja Erlebnis worden Apr 12, 2007

Voorlopig is het Anonymia
Misschien wordt het wel Argentinia, knipoogje naar (het Nederlands van) haar moeder.

[Bijgewerkt op 2007-04-12 07:53]


 
Maaike van Vlijmen
Maaike van Vlijmen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 03:56
Member (2009)
Italian to Dutch
+ ...
Hahaha! Apr 12, 2007

Wees gerust Avantix, het was maar een grapje
Misschien wordt het Avantixia?


 
avantix
avantix  Identity Verified
Netherlands
Local time: 03:56
German to Dutch
+ ...
In memoriam
Hoera! Apr 12, 2007

Maaike Anne wrote:

Misschien wordt het Avantixia?


Eindelijk de eer die mij toekomt!

You make my day, Maaike Anne!


 
Evelyn Leenen-van Dijk
Evelyn Leenen-van Dijk  Identity Verified
Netherlands
Local time: 03:56
English to Dutch
+ ...
en de winnaar is.... Apr 13, 2007

.... Ariane Wilhelmina Máxima Inez



 
Benno Groeneveld
Benno Groeneveld  Identity Verified
United States
Local time: 21:56
English to Dutch
+ ...
Als DAT geen reden is Apr 20, 2007

om na Beatrix maar weer een Republiek te worden, dan weet ik het niet.

 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 03:56
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
SITE LOCALIZER
Drie zware wichten met dikke boerenkoppen Apr 20, 2007

lijkt me inderdaad op afstand de meest zwaarwichtige reden om het koningshuis af te schaffen ... maar het probleem is dat er geen tweede reden als referentie is.
Dus heeft die afstand richting noch lengte, hetgeen die gewichtige reden tot geklets in de ruimte maakt.

Jullie hebben net zo goed een "koning" rondlopen trouwens. David Petraeus is van Nederlandse komaf en staat bekend om relatieve medemenselijkheid en inlevendheid, wat hem onder Irakezen de naam Malik Daoud opleverd
... See more
lijkt me inderdaad op afstand de meest zwaarwichtige reden om het koningshuis af te schaffen ... maar het probleem is dat er geen tweede reden als referentie is.
Dus heeft die afstand richting noch lengte, hetgeen die gewichtige reden tot geklets in de ruimte maakt.

Jullie hebben net zo goed een "koning" rondlopen trouwens. David Petraeus is van Nederlandse komaf en staat bekend om relatieve medemenselijkheid en inlevendheid, wat hem onder Irakezen de naam Malik Daoud opleverde: Koning David. Republikeinse koning?
Laat zijn opvolger maar een koning Salomo of koningin Salome zijn: koning(in) Vrede.

Of komt er een Riceje voort uit de afgehouwen tronk van Isaï?

[Bijgewerkt op 2007-04-20 09:09]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Gefeliciteerd met het nieuwe prinsesje!






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »