Wat betekent "wat goed is komt snel"?
Thread poster: Merete Hvas
Merete Hvas
Merete Hvas  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:22
Member (2007)
English to Danish
+ ...
Oct 10, 2007

Ik heb deze vraag ook als een KudoZ-vraag gesteld, maar ik ben bang dat er niet zo veel vertalers zijn met mijn taalcombinatie (Nederlands-Deens).

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Het gaat over een caravanbrochure, waarin het gezegde "wat goed is komt snel" als slogan gebruikt wordt. Nou, het schijnt een gezegde te zijn, want ik krijg zo'n 600 hits op Google waar het een gezegde genoemd wordt, maar geen van mijn nederlandse vrienden of familieleden hebben er ooit van g
... See more
Ik heb deze vraag ook als een KudoZ-vraag gesteld, maar ik ben bang dat er niet zo veel vertalers zijn met mijn taalcombinatie (Nederlands-Deens).

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Het gaat over een caravanbrochure, waarin het gezegde "wat goed is komt snel" als slogan gebruikt wordt. Nou, het schijnt een gezegde te zijn, want ik krijg zo'n 600 hits op Google waar het een gezegde genoemd wordt, maar geen van mijn nederlandse vrienden of familieleden hebben er ooit van gehoord. Het is me ook niet gelukt om het in spreekwoord-woordenboeken te vinden.

Ik versta de woorden natuurlijk wel, maar de semantische betekenis begrijp ik niet ... In het Deens (de vertaling is NL-DK) zeggen we precies het tegenovergestelde: dat men op goede dingen vaak lang moet wachten.

Heeft iemand enig idee wat dit gezegde in een caravanbrochure doet en wat het misschien kan betekenen?

Merete Drijver, Denemarken
Collapse


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 01:22
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
KudoZ NL-NL Oct 10, 2007

Ik denk dat je de vraag toch beter KudoZ NL-NL moet plaatsen.

 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 01:22
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Waar talent wordt snel herkend Oct 11, 2007

Of 'een echt talent breekt snel door' etc.

Succes,
Gerard


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 01:22
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
god sæker kommen hurtig an; god sæker gå hurtig; Oct 11, 2007

Als we hier dan toch gaan Kudozzen, doe ik ook mee. Mijn eerste indruk was dat men doelde op "snel zijn", "snelle jongen zijn". Met een mooie auto + caravan maak je indruk, en je bent ongebonden. Niet zo afhankelijk van weer of volle hotels. Met andere woorden "goeden dingen komen snel", "goede dingen gaan (= verplaatsen zich) snel", "goede dingen zijn snel".



Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


 
Merete Hvas
Merete Hvas  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:22
Member (2007)
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Bedankt! Oct 11, 2007

Hoi Henk en Gerard

Bedankt voor jullie hulp - ik heb een oplossing gevonden.

Doei! Merete


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Wat betekent "wat goed is komt snel"?






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »