Etsitään Trados-opettajaa...
Thread poster: Delinguaproz
Delinguaproz
Delinguaproz
Local time: 09:21
English to Finnish
+ ...
Dec 20, 2004

Tämä ei varsinaisesti ole yleismaailmallisesti päivänpolttava aihe, enkä edes tiedä, onko kysymykseni tällä foorumilla paikallaan, mutta kuitenkin: Tietäisikö joku Helsingin alueella minulle Trados-opettajaa, tai haluaisiko joku ystävällinen kollega antaa minulle (maksua vastaan tietysti) pari yksityistuntia, jotta pääsen vauhtiin...?

Kiitos jo etukäteen tiedosta, missä moista "ylempää viisautta" voisi omaksua.

Katja


 
Natalia Elo
Natalia Elo  Identity Verified
Germany
Local time: 08:21
English to Russian
+ ...
Tradosin omat kurssit maaliskuussa Dec 20, 2004

Hei Katja,

Näyttäisin mielelläni, mutta en ole Helsingissa, enkä edes Suomessa. Tradosin omat kurssit on tietysti yksi vaihtoehto, vaikka täytyy myöntää: hinnakkaat ovat. Kävin itse näillä kursseilla, jollen väärin muista vuonna 2000 ja minusta ne olivat hyviä ja hintansa väärti.

Opetin Tradosen käyttöä sitten myöhemmin Savonlinnassa, suunnittelin silloin opetusmateriaalinkin itse. Voin lähettää sinulle ne jos haluat. Ohjelmaversio taisi olla 5.0
... See more
Hei Katja,

Näyttäisin mielelläni, mutta en ole Helsingissa, enkä edes Suomessa. Tradosin omat kurssit on tietysti yksi vaihtoehto, vaikka täytyy myöntää: hinnakkaat ovat. Kävin itse näillä kursseilla, jollen väärin muista vuonna 2000 ja minusta ne olivat hyviä ja hintansa väärti.

Opetin Tradosen käyttöä sitten myöhemmin Savonlinnassa, suunnittelin silloin opetusmateriaalinkin itse. Voin lähettää sinulle ne jos haluat. Ohjelmaversio taisi olla 5.0.

Toinen vaihtoehto on käydä Dominque Pivardin Wordfast-kurssilla, koska Tradosissa ja WF:ssaon paljon yhteistä, ainakin varsinaisen käännösmuistin suhteen.

Taikka sitten sinun täytyy lähettää sama kysely Translat-listalle, joka on paljon vilkkaampi kuin tämä ProZin suomalaisosasto.

Terveisin
Natalia
Collapse


 
Heinrich Pesch
Heinrich Pesch  Identity Verified
Finland
Local time: 09:21
Member (2003)
Finnish to German
+ ...
Tradosille on hyvät demot Dec 20, 2004

Kun käy demot läpi ja tulostaa itselleen näppäinyhdistelmien listan pääsee jo hyvin alkuun.
Itse epäröin pitkään, että Tradosin TagEditor olisi hankala opetella, mutta tein viime viikolla sillä eka projektin ja hyvin taisi mennä.
Jos segmentissä on hankalia osia kannattaa se kopioida kokonaan kohdesegmentiin ja muokata siitä.
Yksinkertaiset Word-asiakirjat voi kääntää yhtä hyvin Wordfastilla, mutta hankalat lisääntyy koko ajan.
Unohtamatta Tradosin m
... See more
Kun käy demot läpi ja tulostaa itselleen näppäinyhdistelmien listan pääsee jo hyvin alkuun.
Itse epäröin pitkään, että Tradosin TagEditor olisi hankala opetella, mutta tein viime viikolla sillä eka projektin ja hyvin taisi mennä.
Jos segmentissä on hankalia osia kannattaa se kopioida kokonaan kohdesegmentiin ja muokata siitä.
Yksinkertaiset Word-asiakirjat voi kääntää yhtä hyvin Wordfastilla, mutta hankalat lisääntyy koko ajan.
Unohtamatta Tradosin manuaalit, vaikka ne ovatkin aika turhauttavia. Hyvää joululukemistoa niistä ei taida saada.

[Edited at 2004-12-21 02:47]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Etsitään Trados-opettajaa...






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »