Mobile menu

Alignement de texte traduit avec wordfast
Thread poster: hind goubet (WAHIDA)
hind goubet (WAHIDA)
France
Local time: 15:30
Arabic to French
+ ...
Mar 28, 2008

Bonjour à tous,

Je viens de traduire un texte de l'Arabe vers le Français avec wordfast mais quand je l'ai néttoyé, j'ai trouvé que les mots ne sont pas dans l'ordre.
J'ai essayé d'aligner à gauche puis à tradoite sans résultat. Pouvez-vous m'aider s'il vous plait car je dois livrer le travail sous peu. Merci beaucoup d'avance.

Direct link Reply with quote

Lori Cirefice  Identity Verified
France
French to English
Quel version de WF, Word, etc ? Mar 29, 2008

Si j'ai bien compris le problème, tout le texte en français est aligné à droite? et devrait être aligné à gauche?

Il faut peut-être voir les paramètres de langue dans Word, peut-être que Word pense que le document est en arabe et le problème vient de là?

hind goubet (WAHIDA)
France
Arabic to French
+ ...
TOPIC STARTER
Merci beaucoup Lori Mar 29, 2008

Effectivement, le problème venait de wordfast: Je n'avais pas bien paramétré les langues source et cible.
J'ai donc pris le document non nettoyé, puis j'ai bien paramétré en suite j'ai re-nettoyé: ça marche!.
Merci beaucoup pour votre aide Lori.
Hind.

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Alignement de texte traduit avec wordfast

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs