Mobile menu

traduction française d'une ligne de Fritjof Capra
Thread poster: Sara M
Sara M  Identity Verified
Local time: 11:57
Spanish to French
+ ...
Jul 7, 2008

Bonjour,

Je traduis un ouvrage dans lequel l'auteur cite une phrase de Fritjof Capra dans "The Turning Point" (Le Temps du changement). Je n'ai que la version espagnole de la citation, et aucune indication de page, malheureusement.
“la primera y tal vez más importante transición se debe a la lenta y vacilante pero inevitable caída del patriarcado".
Si par miracle quelqu'un a cet ouvrage dans sa bibliothèque et retrouve le passage par un non moins grand miracle.....

Merci d'avance.

Direct link Reply with quote

Véronique Le Ny  Identity Verified
France
Member (2006)
Spanish to French
+ ...
Capra Jul 9, 2008

J'ai trouvé ce lien vers google book:
http://books.google.fr/books?id=Vy5e4OVKX68C&pg=PA37&lpg=PA37&dq=transition%20déclin%20du%20patriarcat%20capra&source=web&ots=C8iup_wyLo&sig=7tpILp6teFpZFo37WA3pZkGtY5A&hl=fr&sa=X&oi=book_result&resnum=3&ct=result

(J'espère qu'il va marcher).

Capra parle de déclin du patriarcat.
Une piste pour toi pour la fin de ta citation.

Bonne journée, Véro

Sara M  Identity Verified
Spanish to French
+ ...
TOPIC STARTER
Merci Jul 9, 2008

Merci Véronique pour ces recherches !
Je viens d'avoir un mail de l'éditeur me disant que je peux traduire les citations à ma sauce à partir du moment où l'auteur n'a pas indiqué assez des références pour que je puisse retrouver la trad....
Bonne soirée !
Sara

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

traduction française d'une ligne de Fritjof Capra

Advanced search

Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs