Mobile menu

Pour être bien compris de Dragon
Thread poster: Paul VALET

Paul VALET  Identity Verified
France
Local time: 02:52
English to French
+ ...
Nov 13, 2008

Bonjour,

J'ai lu dans SVM de ce mois, à propos de Dragon naturally speaking : "l'apprentissage vocal initial n'est pas obligatoire (requis, tout de même, avec les microphones Bluetooth (..)"

J'aimerais savoir des utilisateurs quel est le meilleur type de micro qui convient à ce logiciel, et si les microphones Bluetooth sont acceptables ?

La remarque de Sciences et Vie Micro laisse penser que Dragon serait un peu dur d'oreille avec ces derniers.

Cordialement,

Paul Valet

Direct link Reply with quote

theda  Identity Verified
Colombia
Local time: 19:52
German to French
+ ...
Dragon Nov 13, 2008

Paul VALET wrote:

Bonjour,

J'ai lu dans SVM de ce mois, à propos de Dragon naturally speaking : "l'apprentissage vocal initial n'est pas obligatoire (requis, tout de même, avec les microphones Bluetooth )

Bonsoir Paul,

J'ai une version moins récente de Dragon, mais l'apprentissage vocal initial est important, surtout si on utilise les commandes ! Les microphones Bluetooth fonctionnent en effet un peu moins bien, j'utilisais un "Headset" classique mais cela fonctionne également bien avec le micro de ma webcam qu est fixé sur mon écran.

Béatrice

Paul VALET  Identity Verified
France
Local time: 02:52
English to French
+ ...
TOPIC STARTER
Merci Nov 28, 2008

.. pour la réponse.

Paul Valet

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Pour être bien compris de Dragon

Advanced search

Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »
Across v6.3
Translation Toolkit and Sales Potential under One Roof

Apart from features that enable you to translate more efficiently, the new Across Translator Edition v6.3 comprises your crossMarket membership. The new online network for Across users assists you in exploring new sales potential and generating revenue.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs