Mobile menu

certifications pour la langue française
Thread poster: Silvia Barra

Silvia Barra  Identity Verified
Italy
Local time: 14:36
English to Italian
+ ...
Mar 11, 2009

Bonjour tout le monde,
je m'excuse si cette question a déjà été posée mais je n'ai trouvé rien. J'aimerais avoir une certification qui certifie le niveau de connaissance de la langue française.
Je traduis dans les domaines scientifique et médicale et j'ai lu qu'il y a une certification de la Chambre de Commerce de Paris pour ces domaines là. Malheureusement à Turin, où j'habite, le Centre Culturel Français n'est pas abilité pour cette certification, et en outre elle me semble à un niveau bas si je rappelle, B1), pas trop professionnel (comme ils sont par exemple les certifications dans les domaines des affaires). Je voudrais donc savoir s'il y a d'autres certifications dans ces domaines (mon couple de travail est français > italien) ou seulement celle que j'ai trouvé.
Merci pour votres reponses.
Amicalement
Silvia

Direct link Reply with quote

Anne Carnot  Identity Verified
Belgium
Member (2009)
English to French
Alliance Française Mar 11, 2009

Bonjour Silvia,

As-tu regardé sur le site des Alliances Françaises ? (www.fondation-alliancefr.org) Ils offrent divers cours de français tous niveaux un peu partout dans le monde...

Bon courage en tout cas

Silvia Barra  Identity Verified
Italy
English to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
Merci bien Mar 11, 2009

Merci, je ne connaissais pas ce site là. Je vais voir.
Silvia

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

certifications pour la langue française

Advanced search

PDF Translation - the Easy Way
TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation.

TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation. It also puts your translations back into the PDF to make new PDFs. Quicker and more accurate than hand-editing PDF. Includes free use of Infix PDF Editor with your translated PDFs.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs