Mobile menu

Off topic: Les américains sont les rois...
Thread poster: sylver

sylver  Identity Verified
Local time: 15:29
English to French
Nov 21, 2003

du déchet. Selon un article de How Stuff Work,
"Americans generate trash at an astonishing rate of four pounds per day per person, which translates to 600,000 tons per day or 210 million tons per year! This is almost twice as much trash per person as most other major countries."

Stupéfiant la diversité des informations sur ce site. L'article lui-même www.howstuffworks.com/landfill.htm parle des problématiques du traitement des déchets.

Toute saleté mise à part, je voulais vraiment attirer l'attention sur ce site qui contient vraiment une mine d'information. Un point de départ génial pour apprendre les bases d'un sujet que l'on ne connait pas.

Direct link Reply with quote

Monique Laville  Identity Verified
Italy
Local time: 09:29
Italian to French
+ ...
howStuffworks Nov 24, 2003

C'est effectivement un site très intéressant, que j'ai dans mes préférés depuis plusieurs mois.

Bonne journée.

Soizic CiFuentes  Identity Verified
United States
Local time: 00:29
Member (2003)
English to French
Merci Sylver Nov 24, 2003

sylver wrote:

Toute saleté mise à part, je voulais vraiment attirer l'attention sur ce site qui contient vraiment une mine d'information. Un point de départ génial pour apprendre les bases d'un sujet que l'on ne connait pas.

Merci de votre générosité. J'ai remarqué depuis le peu de temps que je me suis inscrite à ce site que vous parti de ceux qui partage toujours vos trouvailles. C'est vraiment trés sympa.
C'est marrant mon fils vient de finir une vidéo destinée aux tout jeunes pour leur faire prendre conscience du problème que vous décrivez.
Il a 12 ans et il joue le role d'un des trois enfants qui pose les questions.

http://www.winkandblink.com

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Les américains sont les rois...

Advanced search

WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs