Mobile menu

TagEditor et Excel
Thread poster: Sylvain Leray

Sylvain Leray  Identity Verified
Local time: 05:36
German to French
May 15, 2004

Bonjour,

Non, je n'ai pas (encore) de poème à vous soumettre, mais une question bien plus prosaïque destinée aux utilisateurs de TagEditor en combinaison avec Excel.

C'est la première fois que j'effectue une traduction avec cette combinaison (j'ai traduit jusque-là uniquement des fichiers xml "purs"). J'ai a priori compris le fonctionnement. TagEditor convertit le fichier xls en fichier xml que l'on enregistre une fois traduit en format "bilingue" puis en format "cible", qui génère un nouveau fichier xls en français. Soit dit en passant, je trouve d'ailleurs cela fort pratique et simple d'utilisation.

Mon client me demande le fichier uncleaned. Cela correspond-il alors au fichier xml bilingue ou existe-t-il un fichier xls uncleaned que je ne verrais pas ?

Merci de vos lumières et bon week-end,
Sylvain

[Edited at 2004-05-15 10:42]

Direct link Reply with quote

Sylvain Leray  Identity Verified
Local time: 05:36
German to French
TOPIC STARTER
Merci à tous :-D May 15, 2004

J'ai ma réponse. Oui, le fichier uncleaned est le fichier TTX bilingue (format XML propre à Trados).
Pour ceux que ça intéresse

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

TagEditor et Excel

Advanced search

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs