ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas

Pages in topic:   < [1 2]
User
Thread poster: Matthew Garland
Evolution professionnelle

Matthew Garland  Identity Verified
France
Local time: 07:38
Member (2010)
French to English
TOPIC STARTER
Fatigué... Jan 9

Merci à Sara, Florence & TransLangues

Mon pauvre petit cerveau est un peu trop fatigué pour apprécier et absorber pleinement vos réponses maintenant donc je les lirai bien comme il faut demain

Bonne nuit chers ProZ-iens

Direct link Reply with quote

Pascale Pluton  Identity Verified
Netherlands
Local time: 07:38
Member (2005)
English to French
+ ...
Groupes de réseautage Jan 11

Bonjour Matthew,

En ce qui me concerne, pour me faire sortir de l'isolement, j'ai participé à :

des rencontres locales de traducteurs (et j'en ai organisées pendant un certain temps). Pratique pour accroitre sa notoriété parmi les collègues

des activités privées qui me permettent de combler des besoins que la traduction ne peut combler (danse, jardin ouvrier, course à pied... )

des groupes de réseautage (networking) locaux avec d'autres entrepreneurs. Ce dernier point est excellent pour faire d'une pierre deux coups : se faire connaître et bénéficier du dynamisme, et des connaissances d'autres entrepreneurs dans d'autres secteurs.

Et à une certaine époque pas si lointaine, j'ai même participé à un site de rencontres par Internet qui a bien porté ses fruits

Bonne inspiration !

Pascale

Direct link Reply with quote

Pages in topic:   < [1 2]

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Emanuela Galdelli[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Evolution professionnelle

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
SDL Trados Studio 2011
Buy or upgrade today and save up to 15%

SDL Trados Studio 2011 is the latest market-leading translation memory software from SDL. Now with Track Changes, Bilingual Word Files support, new Display Filter, AutoSuggest and more great details.

More info »