Mobile menu

Off topic: Blague à part...
Thread poster: sylver

sylver  Identity Verified
Local time: 04:09
English to French
Apr 21, 2005

Vous connaissez cette blague?

Ou plutôt: vous traduiriez ça comment?

That's the story of a Cajun that's looking for a job. His boss to be however, is not very interested getting a cajun on board.

As he doesn't want to make it look bad, he decides he is going to give the guy a test, fail the cajun and find someone else.

Here is how it went:

Boss - "Take a pen and represent the number 9 on paper, without writing 9."
Cajun - "That's easy." He takes the piece of paper, draws 3 trees and hands it over.
Boss - "How is that representing 9?"
Cajun - "Tree + Tree + Tree makes 9."
Boss - "ok, second question. Now represent 99."
The cajun draws some spots on the 3 trees and hand the paper over.
The boss looks at him. "What's that?"
Cajun - "Well, Dirty tree + dirty tree + dirty tree = 99 of course"
The Boss says fine, and ask: Ok, and what about 100?
The cajun pause, then draws a piece of shit at the bottom of each tree and turn the paper in.

The Boss goes "No way this makes 100!

And the cajun goes "Sure it does! dirty tree and a turd + dirty tree and a turd + dirty tree and a turd. That's 100 all right!"

...

Vous avez aimé la blague? Ca tombe bien parce qu'il ne vous reste plus qu'a la traduire!

J'ai mis ma traduction en dessous, mais essayez de le traduire dabord - plus amusant.

C'est l'histoire d'un marseillais qui se rend à un entretien d'embauche dans la capitale. Le patron, quand il le voit se ramener avec sa chaîne en or qui brille et son accent à couper au couteau, y décide direct de vider le gars.

Mais pour pas que ça la foute mal, il décide de lui faire passer un test, et de le planter pour une raison ou pour une autre.

Voici le déroulement de l'entretien:

Patron - "Représentez le chiffre 4 sur le papier, mais sans l'écrire."
Marseillais - "Oh! ziwa, trop simple le truc." Il prend le papier et dessine quatre barbares et donne le papier au patron.
Patron - "Et cela signifie?"
Marseillais - "Huns + Huns + Huns + Huns, ça fait 4, c'est bien connu"
Patron - "Ok. Sans rajouter de Huns, représentez le nombre 84"
Le marseillais dessine une bouteille dans la main de chaque huns et rend le papier.
Patron - "c'est quoi, ça?"
Marseillais - "Vin et Huns + Vin et Huns + Vin et Huns + Vin et Huns = 84"
Patron - "et 85?"
Le marseillais réflechit puis dessine un pichet à coté de chaque huns.
Le patron s'insurge "Ca ne fait pas 85, ça!
Et le marseillais de rétorquer "Putaing! Bien sûr que ça fait 85! Vin et huns plus un quart + Vin et huns plus un quart + Vin et huns plus un quart + Vin et huns plus un quart = 85!"

(ndt: J'ai hésité à placer un Huns sans vin, mais le quart, c'était plus proche de l'original)

Direct link Reply with quote

NancyLynn
Canada
Local time: 16:09
Member (2002)
French to English
+ ...
Ma version à moi Apr 21, 2005

est celle en anglais, la première, sauf que je remplace le cajun par un Acadien... ou un Québécois!

ou un Franco-Saskatois, ou un Franco-Manitobain, ou...

Nancy, Franco-Ontarienne and proud of it

PS elle est bonne Sylvain, la tienne aussi

lysiane
Local time: 21:09
Spanish to French
+ ...
version marseillaise Apr 21, 2005

j'aime bien la version marseillaise, c'est peut-être la nostalgie qui m'envahit .....
Bonne traduction - à mon goût !!!

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Blague à part...

Advanced search

SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs