INTO - University of East Anglia - cours d'été
Thread poster: briski

briski  Identity Verified
Italy
Local time: 21:15
Italian to French
+ ...
Feb 15, 2007

Coucou..
connaissez-vous ce cours? L'avez vous fréquenté? qu'en pensez vous?
Sinon, connaissez vous d'autres universités/écoles qui organisent des cours en été pour les traducteurs pour les combinaisons En>Fr et Fr>It?

Merci
http://www.uea.ac.uk/into/translation.htm

Direct link Reply with quote

Christine Schmit  Identity Verified
Luxembourg
German to French
+ ...
plutôt pour des débutants Feb 15, 2007

Oui, j'ai fait ce cours il y a quelques années quand j'étais encore à l'université. Je l'ai fait parce que je voulais ajouter anglais-français à mes combinaisons linguistiques et je pensais que c'était une bonne préparation. J'ai trouvé qu'il n'était pas mal, j'ai amélioré mon anglais, mais pour le côté traduction, je dirais que c'est un cours qui convient plutôt à des débutants qu'à des traducteurs qui ont déjà quelques années d'expérience. C'était néanmoins une expérience sympathique, les profs d'anglais sont excellents.

Christine

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

INTO - University of East Anglia - cours d'été

Advanced search

Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums