Mobile menu

"certificate of coverage" pour mes impôts américains
Thread poster: Anna Fitzgerald

Anna Fitzgerald  Identity Verified
France
Local time: 00:34
French to English
Mar 20, 2007

Bonjour,

Je suis une traductrice américaine qui exerce en France en tant qu'indépendant depuis un an. D'après ce que j'ai compris, pour éviter le "self-employment tax" aux Etats-Unis, il faudrait obtenir un "certificate of coverage" des organismes de sécurité sociale en France.

J'espérais que une copie de la notification d'affiliation que j'ai reçue de l'URSSAF ainsi qu'une copie de ma déclaration commune de revenus feraient l'affaire. Ou est-ce qu'il faudrait rentrer en contacte avec l'URSSAF et demander quelque chose de plus précis?

J'imagine que certain(es) d'entre vous ont déjà passé par là et je serais très reconnaissante de votre aide.

Merci beaucoup,
Anna

Direct link Reply with quote

Nicolas Coyer  Identity Verified
Colombia
Local time: 18:34
Spanish to French
+ ...
Would that help? Mar 20, 2007

http://www.irs.gov/publications/p54/ch04.html

I think you still have to declare your income but then you can exclude foreign earned income up to a certain top.
You need to show (or better, keep, in case the IRS starts asking questions) proofs that you live in France. But don't quote me on this, as this what I understand from their website.
I had similar concerns, and a CPA really helped me sorting them out. Maybe that would be an option?

Patricia Lane  Identity Verified
France
French to English
+ ...
Là c'est plutôt simple Mar 20, 2007

Anna,

Comme l'a dit Nicolas, il faut que vous remplissiez votre déclaration d'impôt US (Schedule C inclus -- attention, leurs catégories de dépenses ne correspondent pas à celles de la 2035), vous bénéficiez du Foreign Income exclusion (80 000 USD envi, je ne me souviens plus du chiffre exact), et pour le SE tax, c'est simple,
vous prenez le formulaire et marquez en haut en gros, "exempt under the Franco-American Totalization Agreement".

Have a blast....

Patricia

France
French to English
TOPIC STARTER
Helpful link Mar 20, 2007

Thanks, Nicolas. You're right, that's the key publication for US citizens and resident aliens living abroad. And there is the foreign income exclusion. But I think you still owe SE tax if you're self-employed, in theory anyway. In practice, as Patricia points out, several countries have totalization agreements with the US so people don't end up paying for social coverage twice. I was under the impression you had to obtain some kind of certificate of coverage (as per the US Social Security website), but based on Patricia's response it may be much simpler.

Happy filing,
Anna

France
French to English
+ ...
Copies Mar 20, 2007

Anna,

Since you are claiming all social charges as legitimate business expenses, they are listed on your Schedule C and you can provide copies of the agency invoices. But don't forget to add the phrase I mentioned on the top of Schedule SE. You do have to file it, you don't need to pay anything on your French revenues.

Patricia

France
French to English
TOPIC STARTER
Quel soulagement Mar 20, 2007

Patricia Lane wrote:

et pour le SE tax, c'est simple,
vous prenez le formulaire et marquez en haut en gros, "exempt under the Franco-American Totalization Agreement".

Merci beaucoup pour votre réponse, Patricia.

Comme je le disais à Nicolas, j'avais l'impression après un tour sur le site web de la sécu américaine qu'il fallait un soi-disant "certificate of coverage". Tant mieux si la solution est simple pour une fois.

Anna

Sara Freitas
France
French to English
Formulaire SE 404-02 Mar 21, 2007

Anna,

Il existe bel et bien un "certificate of coverage - maintenance of coverage". En français son titre est "attestation concernant la législation applicable - maintien d'affiliation" (ou formulaire SE 404-02).

Mon (nouveau) comptable aux Etats-Unis me l'a demandé pour mes déclarations là-bas. Je me suis mise à mon compte en 2003 et je n'avais jamais envoyé ce formulaire auparavant car j'ignorais son existence. L'année dernière j'ai donc demandé des formulaires pour les années 2003 à 2005 et je les ai obtenus sans problème. Je viens juste de demander et de reçevoir celui de 2006.

Où les obtenir? De ton organisme de sécu. Si tu dépends du régime de l'assurance maladie professions libérales provinces, je peux te donner le nom et les coordonnées de la personne qui s'en occupe.

Bon courage!

Sara

France
French to English
+ ...
merci du tuyau Mar 21, 2007

Salut Sara,

L'IRS ne me l'a jamais demandé... mais c'est toujous mieux d'anticiper les éventuelles requêtes. La CANAM est bien informée, je viens de demander ce document sans problème ce matin.

Bonne journée,

Patricia

France
French to English
TOPIC STARTER
Merci Mar 21, 2007

Merci beaucoup, Sara. Je viens de rentrer en contact avec la RAM/RSI à ce sujet à travers leur site. Jusqu'ici leurs réponses par mail sont plutôt rapides et pertinents, et comme j'ai pu leur indiquer un formulaire bien spécifique je pense que ça devrait aller.

Merci encore,
Anna

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

"certificate of coverage" pour mes impôts américains

Advanced search

SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs