Mobile menu

citation de Cervantès
Thread poster: Sara M
Sara M  Identity Verified
Local time: 06:41
Spanish to French
+ ...
May 18, 2007

Bonjour,
Je traduis un texte sur Tolède où est citée cette phrase de Cervantès : "Esa peñascosa pesadumbre, gloria de España y luz de sus ciudades".
Je ne suis pas sûre que cette phrase ait été traduite, mais si quelqu'un l'avait dans sa bibliothèque, je lui serais éternellement reconnaissante !

ps : j'ai aussi posé la question dans les Kudoz.

Direct link Reply with quote

Jenny Forbes  Identity Verified
Local time: 05:41
Member (2006)
French to English
+ ...
Traduction dans quelle langue? May 18, 2007

Orbis Tertius wrote:

Bonjour,
Je traduis un texte sur Tolède où est citée cette phrase de Cervantès : "Esa peñascosa pesadumbre, gloria de España y luz de sus ciudades".
Je ne suis pas sûre que cette phrase ait été traduite, mais si quelqu'un l'avait dans sa bibliothèque, je lui serais éternellement reconnaissante !

ps : j'ai aussi posé la question dans les Kudoz.

Bonsoir Orbis,
Je ne comprends pas exactement ce que vous cherchez - la traduction de cette phrase en quelle langue? Sa traduction en français? Ou le livre duquel elle est extraite?
Sa traduction (d'espagnol en anglais) pourrait être "Toledo, that rocky nightmare, the glory of Spain and the shining light of its cities".
Cordialement,
Jenny.

[Edited at 2007-05-18 22:13]

Sara M  Identity Verified
Local time: 06:41
Spanish to French
+ ...
TOPIC STARTER
en français May 19, 2007

Je cherchais la traduction "officielle" en français (nous sommes sur le forum français). Mais je me contenterai d'une traduction libre, car autant chercher une aiguille dans une botte de foin....

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

citation de Cervantès

Advanced search

LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs