Mobile menu

-
Thread poster: TTV
TTV  Identity Verified
France
German to French
Feb 7, 2003

[Edited at 2003-08-22 15:06]

Direct link Reply with quote

JCEC  Identity Verified
Canada
Local time: 18:10
Member
English to French
Merci René Feb 7, 2003

Je n\'ai jamais traduit de brevets, mais j\'ai eu beaucoup de mal à faire comprendre à un client que ce genre de documents ne se prêtait pas du tout à la traduction automatique. Il faut dire que nous venions de terminer le développement du système LEXIUM (la rime avec TERMIUM ne relève pas du hasard) utilisé au Canada pour traduire le Journal des marques de commerce.

Je suis allé me promener sur le site dont tu nous donnes l\'adresse et je me promets bien d\'y retourner ce week-end. Je conseille à tous d\'en faire autant. Comme nous ne sommes pas censés faire de la politique sous ProZ.com, je laisse à chacun le soin de juger da la sanité d\'une telle politique, de l\'impact qu\'elle peut avoir sur le bien-être de nos colllègues, sur le respect de la propriété intellectuelle et sur la visibilité d\'une langue qui nous est chère.

Bon week-end ou bonne fin de semaine selon le lieu,

John

[ This Message was edited by:on2003-02-07 23:52]

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

-

Advanced search

Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »
LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs