Mobile menu

e-mule, P2P, connexion à internet et Cie...
Thread poster: Isa LT

Isa LT
Spain
Local time: 21:12
Member (2005)
Spanish to French
+ ...
Sep 13, 2007

Bonsoir, une question me hante depuis quelques temps:

l'un des avantages de vivre en Espagne (à part les tapas etc...), c'est la légalité des P2P...
Je suis consciente par exemple que l'e-mule est un programme d'échange de fichiers, mais on m'a dit que ce n'est aps plus dangereux que d'être connecté toute la journée sur des sites, et qu'il suffit de le configurer pour qu'il ne donne accès qu'au dossier "incoming" (ou qqchose comme ça) et pas aux autres documents du PC.

Me déconseillez-vous à 100% de l'installer? Ou une telle configuration et un antivirus peuvent faire l'affaire?

Direct link Reply with quote

pandita
France
Local time: 21:12
Spanish to French
+ ...
Attention aux virus... Sep 14, 2007

Bonjour,

Beaucoup de vers et virus circulent sur ces réseaux. Il faut éviter de télécharger des exécutables et systématiquement passer les fichiers à l'antivirus (à jour) avant de les ouvrir.

Avec quelques précautions, on peut éviter la plupart des risques je pense.

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

e-mule, P2P, connexion à internet et Cie...

Advanced search

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs