Mobile menu

Datenbank in Multiterm einbinden
Thread poster: Jutta Deichselberger

Jutta Deichselberger  Identity Verified
Local time: 07:06
Member (2004)
French to German
+ ...
Apr 4, 2008

Hallo allerseits,

ich habe einen neuen Computer und schaffe es leider nicht, mein Multiterm zu nutzen...

Ich habe Trados (SDLX Trados 2006) und Multiterm iX (gehört zu Trados 5.5) auf meinem neuen Rechner installiert und bin an dem Versuch, meine Multiterm-Datenbanken in Multiterm einzubinden, kläglich gescheitert...:-(

Unter "Extras" habe ich "Datenbank einbinden" entdeckt, und weiter komme ich irgendwie nicht, weil ich nicht weiß, welche der vielen Multiterm-Dateien, die ich von meinem alten Rechner rüberkopiert habe, da reingehören. In meiner französische Datenbank habe ich folgende Dateien zur Auswahl: Französisch.lok, Französisch.mtw, Französisch_001, Französisch_002, Französisch_001.mta, Französisch_002.mta, Französisch_003, Französisch_003.mta und da wäre da noch eine Access-Datei, nämlich mxw_2

Kann mir jemand sagen, was ich tun muss, um meine Termini wieder in Multiterm einzubinden???

Danke allerseits!
Jutta

Direct link Reply with quote

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Datenbank in Multiterm einbinden

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs