Mobile menu

Virusgefahr durch gefälschte MS-Sicherheitsmeldungen
Thread poster: Ralf Lemster

Ralf Lemster  Identity Verified
Germany
Local time: 05:11
English to German
+ ...
May 30, 2003

Hallo an alle,
momentan kursieren E-Mails, die angeblich von Microsoft versandt werden und Patches f√ľr Sicherheitsl√ľcken beinhalten.

Diese Nachrichten sind in der Regel gef√§lscht und k√∂nnen Viren bzw. W√ľrmer enthalten - die Info von MS findet ihr hier

Gruß Ralf

Direct link Reply with quote

Guenther Danzer  Identity Verified
Local time: 05:11
English to German
+ ...
Stimmt, May 30, 2003

kam bei mir zwei Mal mit einer ".pif"-Endung an.
Man sollte sein Outlook/Outlook Express so einstellen, dass sich Dateien mit verdächtigen Endungen einfach nicht öffnen lassen. Meine Stammkunden wissen, dass Sie mir keine Datei, die auf z.B. .chm endet, schicken brauchen. Die ändern jetzt schon freiwillig in .xchmx und dann funktioniert's auch wieder mit Outlook aber nicht mit Viren.

Direct link Reply with quote

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Virusgefahr durch gefälschte MS-Sicherheitsmeldungen

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs