Mobile menu

Standardwerke Deutsch als Fremdsprache gesucht
Thread poster: Carolin Dierksmeier
Carolin Dierksmeier
France
Local time: 13:28
English to German
+ ...
Feb 19, 2002

Als Deutsch-Muttersprachlerin bereitet mir die deutsche Sprache zwar keine größeren Probleme, aber ich bin immer ein bißchen frustriert davon, dass ich alles nach Sprachgefühl, sozusagen aus dem Bauch heraus mache, und würde mir gern etwas systematischere Kenntnisse der deutschen Grammatik aneignen. Daher meine Frage: Wer kann mir ein gutes Lehrbuch/eine gute Grammatik für Deutsch empfehlen, auf hohem Niveau, aber für Nichtmuttersprachler gedacht? Und zwar auf Deutsch oder aber auch auf Französisch.

Für ein paar Tipps wäre ich sehr dankbar.

Carolin Dierksmeier

Direct link Reply with quote

Alison Schwitzgebel
France
Local time: 13:28
Member (2002)
German to English
+ ...
Hammer's German Grammar and Usage Feb 22, 2002

This book rules. It\'s in English, but I see that is one of your languages. It\'s what all (I believe) universities in the UK use to teach German grammar and I don\'t know of any German equivalent that is so cleary structured and easy to understand.

HTH

Alison

George Nathaniel
Local time: 17:58
English to German
+ ...
Deutsche Grammatik Feb 22, 2002

In München gibt es einige Verlage, die ständig die neuesten Werke der Deutschen Grammatik veröffentlichen, oder auch über www.goethe.de finden Sie Bücherlisten zum Fach \'Deutsch als Fremdsprache\'.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Standardwerke Deutsch als Fremdsprache gesucht

Advanced search

Across v6.3
Translation Toolkit and Sales Potential under One Roof

Apart from features that enable you to translate more efficiently, the new Across Translator Edition v6.3 comprises your crossMarket membership. The new online network for Across users assists you in exploring new sales potential and generating revenue.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs