Mobile menu

Word und Wordfast
Thread poster: Monika Nospak

Monika Nospak  Identity Verified
Local time: 12:21
German to Hungarian
+ ...
Nov 25, 2005

Liebe Kollegen,

aus unerklärlcihen Gründen läuft mein Word nur noch in abgesichertem Modus. Ich kann deswegen Wordfast auch nicht nutzen. Ich bekommen immer die Meldung, dass die Makros deaktiviert sind und egal was ich tue, es gelingt mir einfach nicht, Word wieder in Ordnung zu bringen. Hat jemand eine Idee, wie ich das Problem lösen kann? Im abgesichertem Modus hat Word nur noch die Grundfuktionen, kann nicht einmal Wörter zählen usw. Für jede Hilfe wäre ich sehr dankbar.

Direct link Reply with quote

Dan Schioenning Larsen
Romania
Local time: 13:21
Member
English to Danish
normal.dot damaged? Nov 25, 2005

Hi

Sorry, my German is not good enough to use for replying.

Did you try searching for and deleting your normal.dot? It might be damaged and could cause Word not to function properly.

When you start Word after deleting the normal.dot file it will automatically create a new one for you.

Wenjer Leuschel  Identity Verified
Taiwan
Local time: 18:21
English to Chinese
+ ...
Vielen Dank, Dan! Nov 25, 2005

Gut, das zu wissen. Früher mußte ich Word immer auf neu installieren, um solche Probleme zu lösen. Mit Deiner Methode kann man viele Nervenzellen sparen. Vielen Dank!

Dan Larsen wrote:

Hi

Sorry, my German is not good enough to use for replying.

Did you try searching for and deleting your normal.dot? It might be damaged and could cause Word not to function properly.

When you start Word after deleting the normal.dot file it will automatically create a new one for you.

[Edited at 2005-11-25 18:26]

Monika Nospak  Identity Verified
Local time: 12:21
German to Hungarian
+ ...
TOPIC STARTER
Herzlichen Dank, Dan!!!! Nov 25, 2005

Ich kann auch nur herzlichen Dank sagen. Den ganzen Tag habe ich mich deswegen verrückt gemacht und nun geht´s wieder!!!!!

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Word und Wordfast

Advanced search

memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs