Europäische Umsatzsteuer Ident Nummer
Thread poster: Helena Diaz del Real

Helena Diaz del Real  Identity Verified
Germany
Local time: 00:54
German to Spanish
+ ...
Mar 4, 2006

Hallo Kollegen!

Es gibt eine Firma, mit Sitz in der EU, die potentielle Kunden meine Daten geben möchte, um so Aufträge zu bekommen. Dafür kassieren sie Geld (pro Anfrage 5 EUR)

Jetzt haben sie mir mitgeteilt, daß ich diese o.g. "Europäische Umsatzsteuer Ident Nummer" anzugeben habe, sonst müssen sie mir nochmals Steuer zahlen lassen.

Meine Frage an Euch: Was ist das, diese Europäische Umsatzsteuer Ident Nummer (die man kostenlos beantragen kann)?

Welche Vor- und Nachteile erwarten mich, wenn ich ihn beantrage?

Und was hält Ihr von so eine Firma?

Wie Ihr seht, viele Fragen!

Auf jeden Fall, Danke für eure Kommentare dazu!

Liebe Grüße
Helena

Direct link Reply with quote

Woodstock  Identity Verified
Germany
Local time: 00:54
German to English
+ ...
USt ID Mar 4, 2006

Hallo,

es gibt keine Nachteile, und es gibt auch keinen Haken. Innerhalb der EU muss man dann keine MwSt. auf Rechnungen aufschlagen noch welche bezahlen (d.h. außerhalb der BRD), wenn diese Nummer auf der Rechnung steht. Man beantragt sie hier (online geht auch):

http://www.bzst.bund.de/002_menue_oben/0_startseite.html

Die Firma will nur nicht unnötig Geld ausgeben, wer möchte das schon?

[Edited at 2006-03-04 18:27]

[Edited at 2006-03-04 18:29]

[Edited at 2006-03-04 20:48]

Direct link Reply with quote

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Europäische Umsatzsteuer Ident Nummer

Advanced search

memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs