Mobile menu

Excel-Dropdownlisten und Grafiken (Office 2003)
Thread poster: Aniello Scognamiglio

Aniello Scognamiglio  Identity Verified
Germany
Local time: 21:16
English to German
+ ...
Jun 17, 2006

Hallo,

mir liegt ein Excel-Workbook vor.
Kann mir jemand bitte sagen, wie ich Dropdownlisten (Auswahlfelder) und Grafikbeschriftungen editieren, sprich übersetzen kann? Ich meine nicht die Labels, sondern die verschiedenen textuellen Einträge in einer Dropdownliste. Bei den Grafiken sind das wohl die Achsenbezeichnungen. Ich komme einfach nicht an den editierbaren Text ran.

Wer kann schnell weiterhelfen?

Vielen Dank vorab!
Aniello

Direct link Reply with quote

Ricki Farn
Germany
Member (2005)
English to German
Dropdownlisten Jun 17, 2006

Hi Aniello,

für die Dropdowns hier ein Auszug aus der Hilfe, vielleicht geht das so:

Select the cell where you want the dropdown list. (also in deinem Fall die Zelle, wo sie schon drin ist)

On the Data menu, click Validation, and then click the Settings tab.

In the Allow box, click List.

Im Textfeld "Source" stehen dann hoffentlich die Werte für die Dropdownliste drin.

--

PS was ich auch schon mal hatte war die Anweisung: "you have to activate the Visual Basic toolbar to edit the drop down lists." Das ist dann View > Toolbars > Visual Basic, dann auf der Symbolleiste auf das Icon "Visual Basic Editor" klicken, das Bild darauf ist sowas wie ein roter und ein gelber Radiergummi vor einem Excelsheet (wahrscheinlich muss der Fokus dafür vorher auf der gewünschten Zelle sitzen).

[Bearbeitet am 2006-06-17 09:32]

Aniello Scognamiglio  Identity Verified
Germany
English to German
+ ...
TOPIC STARTER
Vielen Dank, Ricki. Jun 17, 2006

leider funktioniert weder die eine noch die andere Variante. Da ich unter Zeitdruck bin, werde ich die Liste/Einträge wohl manuell erstellen müssen.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Excel-Dropdownlisten und Grafiken (Office 2003)

Advanced search

WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs